Tradicionalni maraton »groze, gorja in gnusa«, ki se v obliki Noči grozljivk 31. oktobra vsako leto vrne v Kinodvor, bo tudi v letošnji – tokrat že sedemnajsti – izdaji poskrbel za premišljeno zgrajen nabor tako ali drugače srhljivih filmov, ki bodo tiste najbolj zagnane obiskovalce držali v napetosti od mraka pa vse do svita naslednjega dne. Program, ki ga je zasnoval Marcel Štefančič jr., bo tako v petek ob 19. uri uvedel kultni avstralski film Piknik pri Hanging Rocku v režiji Petra Weira, posnet pred natanko pol stoletja, sledili pa mu bodo še štirje kurjo polt vzbujajoči sodobni izdelki.
Weirova klasika Piknik pri Hanging Rocku je ob svoji 50. obletnici pred kratkim dobila prenovljeno digitalno različico, primerno za predvajanje v današnjih kinematografih, ki še poudari prepoznavno impresionistično filmsko fotografijo prve globalne uspešnice avstralskega novega vala. Weir je film posnel po istoimenskem romanu Joan Lindsay, ki je izšel nekaj let pred tem, ter v njem ohranil vso tisto zagonetnost in nedorečenost, zaradi katere so se vsi spraševali, ali je bil morda posnet po resničnih dogodkih; kakor pravi Marcel Štefančič jr., je »tudi po petdesetih letih še vedno videti, kot da je posnet po resnični zgodbi«. Ta je v osnovi dokaj preprosta: skupina šolark in njihovih učiteljic iz podeželskega dekliškega internata na valentinovo leta 1900 odide na izlet h gori Hanging Rock – kjer nato tri dekleta (in ena učiteljica) izginejo brez sledu. Iskanje je najprej neuspešno, toda skrivnostnih dogodkov še ni konec …
Čas za korzete in zalizce
Znameniti film je letošnji Noči grozljivk posodil tudi naslov, Piknik groze, in oblačilno zapoved, saj je zaželeno, da se obiskovalci odenejo v slogu viktorijanske dobe, za malo tesnejši stik s sedanjostjo pa bo poskrbela četverica grozljivk, ki mu bo sledila. Prva med njimi bo Oblak (Kuraudo, 2024), ki ga je zrežiral japonski mojster Kiyoshi Kurosawa, med drugim znan po filmih Zdravilo (1997) in Utrip (2001); gre za psihološko srhljivko o malem spletnem preprodajalcu, ki se zavoljo pohlepa zapleta v vse bolj resne težave. Tik pred polnočjo sledi norveška satirična grozljivka Grda polsestra (Den stygge stesøsteren, 2025), odmevni prvenec Emilie Blichfeldt, neke vrste feministična predelava Pepelke, ki skozi srhljivo tekmo za princem razpira povrhnjico sodobnih postopkov lepotičenja, nato pa ob pol treh zjutraj še grozljivka z nadnaravnim pridihom Prisotnost (Presence, 2024) Stevena Soderbergha. Noč bo sklenil najnovejši film Julie Ducournau Alpha (2025).