Prihod številnih novih avtomobilskih znamk in njihovih proizvodov, predvsem iz Kitajske, nas, za razliko od marsikoga, niti malo ne moti. Prepričani smo namrelč, da bo, ko se bo prah polegel, od vsega skupaj največ imel kupec. Smo pa ob poplavi novih avtomobilov pričakovali malce več inovativnosti, drugačnosti, kar se tiče oblikovnih posebnosti. Na tem področju je redko kateri prinesel resnično kaj svežega, veliko si jih je med seboj precej podobnih ali pa so podobni katerim že znanim, tako da podatek, za kateri avto gre, pogosto izvemo šele, ko preberemo ime na zadku...

S tega vidika je avto, ki spada med tiste z največ karakterja, ki ga nemudoma spoznamo in ga ne moremo zamenjati z drugim, še vedno, kot že vrsto let – mini. Pred kratkim smo o njegovi najbolj klasični različici, trivratni kombilimuzini, že pisali (če ste ga zamudili: članek je dostopen na spletni strani Nedeljskega), kmalu za tem pa smo se nekaj dni družili še s 5-vratno različico. Ta je v ponudbi, odkar je mini v novodobni različici, torej pod lastništvom BMW-ja, na ceste zapeljal v obliki tretje generacije, kar ob tem, da je trenutna četrta, pomeni, da gre za drugega 5-vratnega minija.

Za volanom v primerjavi s trivratno različico 5-vratna torej ne prinaša ničesar preveč drugačnega, kar pa je zgolj in samo pozitivno.

Kakor koli, v primerjavi s trivratnim je daljši za 16 centimetrov in torej še vedno drži izredno kompaktne, mestni vožnji prijazne mere, pa čeprav še zdaleč ne gre za avto, ki bi se dobro znašel le na ozkih ulicah. Že njegov motor, ki v testni različici cooper S z več kot 200 konji kar prekipeva od moči, pove, da se odlično znajde tudi na podeželskih cestah in avtocestah, predvsem na prvih pa je vožnja z njim zaradi občutka, ki ga nudi, zares vrhunski užitek. Še posebej, če izberete način vožnje »gokart«. Mimogrede: teh, načinov vožnje, je kar nekaj, hkrati s spremembo se spremenita tudi notranja osvetlitev in grafična podoba velikega okroglega zaslona, vse skupaj pa pripomore k še bolj unikatni izkušnji. Skratak, vse na in v miniju je drugače kot pri katerem koli drugem avtomobilu.

Za volanom v primerjavi s trivratno različico 5-vratna torej ne prinaša ničesar preveč drugačnega, kar pa je zgolj in samo pozitivno. Nekaj dodatnih centimetrov se medtem na zadnji klopi seveda pozna, a roko na srce ne toliko, da bi bil mini naenkrat udoben za več kot dva odrasla; ne, na zadnji klopi je prostora vseeno dovolj le za otroke, je pa zadnji par vrat koristen za lažje odlaganje športne torbe ali vreč iz trgovine, da ni treba vselej odpirati prtljažnika. Ki je sicer tudi za 65 litrov (skupaj 275) bolj zmogljiv kot pri 3-vratni različici. Dodatnih 1000 evrov, kolikor je dražji, je zato, po našem mnenju, opravičljiv strošek. 

Govorica številk

Motor in moč:
2-l bencinski, 150 kW (204 KM)

Menjalnik:
7-stopenjski samodejni

Pospešek in hitrost:
6,8 s do 100 km/h, 242 km/h

Poraba (tovarna/testna):
6,5/7,7 l bencina na 100 km

Dolžina in prtljažnik:
4,04 metra, 275 litrov

Cena: 33.150 €

Priporočamo