Na ministrstvu za zdravje so začeli kampanjo spodbujanja k pravočasni odpovedi termina, kadar pacienti ne morejo na pregled ali poseg. Termin je mogoče odpovedati na več načinov, so spomnili. Ena od možnosti je klic v ambulanto, bolnišnico ali zdravstveni dom, kjer je posameznik naročen.

Kako ravnati, ko novi datum ni samodejen

Večina izvajalcev omogoča tudi odpoved po elektronski pošti, so spomnili na ministrstvu. Mogoča je tudi odpoved prek portala ali mobilne aplikacije zVem, posameznik pa lahko to uredi tudi prek eNaročanja. »Obiščite ezdrav.si, vnesite svojo številko ZZZS in številko napotnice ter odpovejte termin elektronsko,« so svetovali na ministrstvu za zdravje. Kadar se termin odpove prek portala zVem ali eNaročanja, sistem novega termina pacientu sicer ne dodeli samodejno. Če želi nov datum in uro, mora ponovno stopiti v stik z izvajalcem zdravljenja. Ta bo nato določil naslednji razpoložljivi termin, so pojasnili na ministrstvu.

Pacienti so, kadar ne morejo priti ob predvidenem času, izvajalca o tem dolžni obvestiti najpozneje deset dni pred načrtovano storitvijo. To velja za napotitve s stopnjo nujnosti redno in hitro, izjema pa je stopnja zelo hitro, kjer odpoved brez razloga ni mogoča.

Pacienti so, kadar ne morejo priti ob predvidenem času, izvajalca o tem dolžni obvestiti najpozneje deset dni pred načrtovano storitvijo. To velja za napotitve s stopnjo nujnosti redno in hitro, izjema pa je stopnja zelo hitro, pri kateri odpoved brez utemeljenega razloga ni mogoča. Kasnejša odpoved je dovoljena ob nenadni bolezni, hospitalizaciji ali smrti ožjega družinskega člana.

Če pacient ne pride ob predvidenem datumu in uri, ga v zdravstvu črtajo s čakalnega seznama, so spomnili na ministrstvu. »Njegova napotnica preneha veljati, ponovna uvrstitev na čakalni seznam pa je mogoča šele po treh mesecih, razen če bi takšna omejitev ogrozila njegovo zdravstveno stanje,« so dodali. Neopravičeni izostanki pomenijo dodatne organizacijske težave in stroške, so opozorili, saj je za zdravljenje ali pregled pripravljen celoten zdravstveni tim. Pravočasna odpoved po drugi strani omogoča, da termin izkoristi drug pacient. To prispeva tudi k učinkovitejšemu delovanju zdravstvenega sistema in krajšanju čakalnih dob, so dodali v zdravstvenem resorju, ki ga vodi Valentina Prevolnik Rupel.

Posel podjetju v solastništvu poslanca

V Sloveniji je, ker pacienti ne pridejo ob dogovorjenem času in tega hkrati ne sporočijo pravočasno, neizkoriščenih več kot 300 terminov za zdravstvene obravnave na dan, navajajo. Njihova analiza je pokazala, da je bilo lani zaradi tega razloga neizkoriščenih kar 28 odstotkov vseh dogovorjenih terminov. »To pomeni, da je skoraj tretjina razpoložljivih terminov ostala neizkoriščena, čeprav bi se v tem času lahko zdravstvene obravnave udeležil kdo drug,« so zapisali.

V Sloveniji je, ker pacienti ne pridejo ob dogovorjenem času in tega hkrati ne sporočijo pravočasno, neizkoriščenih več kot 300 terminov za zdravstvene obravnave na dan.

Pri kampanji Pravočasno odpovej termin je posel v vrednosti dobrih 30.000 evrov dobilo podjetje Dobre zgodbe, ki je v solasništvu poslanca Svobode Aleksandra Prosena Kralja, so letos poleti poročale Finance. Na ministrstvu za zdravje so takrat vztrajali, da so postopek vodili transparentno, da se v izbor ni vmešaval, je zatrdil tudi Prosen Kralj.

Priporočamo