Vlada je uskladitev olajšav in lestvice za odmero dohodnine zapisala v predlog zakona o izvrševanju proračunov za leti 2027 in 2028, ki ga je skupaj s preostalimi proračunskimi dokumenti v nedeljo poslala v obravnavo in potrditev v DZ. Uskladitev za 4,15 odstotka je najnižja možna, saj mora biti v skladu z zakonom o dohodnini določena v višini najmanj 50 odstotkov rasti povprečne mesečne plače v mesecu juniju na letni ravni, ta pa je bila po podatkih statističnega urada 8,3-odstotna.
Po mnenju navzočih na seji ESS bi morala biti uskladitev višja. "Tako delodajalci kot sindikati smo se strinjali, da se ta sprememba ne bi zgodila v minimalnem znesku, kajti vsem so v interesu višje neto plače," je v izjavi po seji povedal predsednik Zveze svobodnih sindikatov Slovenije (ZSSS) Andrej Zorko, ki predseduje tudi ESS.
O možnostih za zvišanje koeficienta za uskladitev olajšav in lestvice za odmero dohodnine za več od zakonskega minimuma se bodo socialni partnerji pogovarjali v sredo na sestanku na finančnem ministrstvu. Zorko je opozoril na vztrajno rast cen osnovnih življenjskih potrebščine in dejal: "Pričakujemo, da se bomo dogovorili o tem, da se bodo neto prejemki delavk in delavcev povečali."