Ana in Jurij (neuradno Jure, za Ano Jurček), danes zakonca, direktorja in lastnika podjetja Docentric, sta svojo podjetniško zgodbo začela pred leti, ko sta bila še sodelavca in prijatelja. Med delom sta prepoznala, da v podjetjih po vsem svetu vsak dan nastaja na tisoče računov, dobavnic, pogodb in drugih dokumentov, a obstoječa orodja uporabnikom niso omogočala, da bi jih hitro in enostavno prilagodili svojim potrebam. To, kar je na začetku delovalo kot obstranski projekt, se je razvilo v globalno podjetje, ki je stkalo odnose z 900 strankami po vsem svetu in velja za enega vodilnih ponudnikov izboljšane avtomatizacije dokumentov za Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations. Podjetje, ki izstopa po marsičem, je metodološko komisijo in svet Gazela prepričalo tako z izjemnimi finančnimi rezultati kot s samosvojo organizacijsko kulturo, ki spodbuja raznolikost.
Kaj se je spremenilo, odkar ste postali zlata gazela? Kakšni so bili odzivi?Ana: Čestitalo nam je zelo veliko ljudi. Tudi recimo ljudje iz mojega vsakdanjega življenja, za katere sploh nisem pričakovala, da vedo, kaj počnem. Recimo soseda in predsednik športnega kluba, kjer je pred časom treniral moj otrok … (smeh) Tega res nisem pričakovala. Seveda mi je bilo to zelo ljubo, ampak dejansko se nisem zavedala, kako je ta nagrada znana in cenjena v Sloveniji. Upamo, da nam bo pomagala tudi, da bomo v Sloveniji lažje našli nove zaposlene.
Jurij: Povedali so nama, da bova kot direktorja zlate gazele prihodnje leto postala člana sveta Gazela. Takoj se mi je utrnila ideja, da bi si v tem kontekstu prizadeval, da bi se pri izboru nominirancev in gazel poleg finančnih rezultatov pomembno upoštevala tudi kultura v podjetjih.
Kultura v podjetju je sicer že zdaj pomemben vidik ocenjevanja podjetij. Prav tako družbena odgovornost in trajnostno delovanje. Je pa res, da ko se pogovarjamo z direktorji, ti pogosto ne vedo prav dobro, kaj imamo s tem v mislih. Poudarjajo na primer, da donirajo športnim društvom. Ne razmišljajo pa o kulturi in družbeni odgovornosti kot o načinu, kako v podjetju delajo posel.Jurij: Tako, kultura je predvsem neki nabor vzorcev vedenja in načinov razmišljanja v podjetju, na primer o tem, kakšne ljudi bomo zaposlovali. Pri nas, recimo, ne zaposlujemo toksičnih ljudi. Če vidimo na razgovoru, da človek vrednotno ni poravnan z vrednotami našega podjetja, ga ne bomo vzeli.
Kaj natančno mislite s toksičnostjo?Jurij: Na primer, da so ljudje čemerni, arogantni, seksistični, prepirljivi, vzvišeni, da imajo velik ego … Da na kakršen koli način zastrupljajo svojo okolico.
Pa to lahko prepoznate pri ljudeh že med razgovorom za službo?Jurij: V glavnem lahko. Vem, da nam zaradi tega ni bilo treba še nikogar odpustiti. Zaposlene imamo krasne ljudi. In fluktuacija kadrov pri nas je zelo nizka.