Podjetje Slopak d.o.o. iz Ljubljane že 22 let skrbi za izpolnjevanje obveznosti podjetij, ki jim jih nalaga zakonodaja glede ostankov izdelkov, ki jih proizvajajo, pridobivajo ali uvažajo ter kot prvi dajejo na slovenski trg. Osrednjega pomena je v njihovi dejavnosti ravnanje z odpadno embalažo, znotraj dodatnih programov pa poskrbijo tudi za izrabljene gume, odpadno električno in elektronsko opremo, baterije in akumulatorje, zdravila ter ostanke fitofarmacevtskih sredstev. 

Slopak so ustanovila priznana podjetja, ki delujejo na slovenskem trgu in se zavedajo pomena družbene in okoljske odgovornosti ter strokovnega pristopa k ravnanju z odpadno embalažo. Med lastniki so tudi Pivovarna Laško Union, Radenska, Coca Cola in Mercator, Fructal, Dana, Helios in Henkel, Atlantic Droga Kolinska, Paloma, Ljubljanske mlekarne, Mlekarna Celeia in mnogi drugi.

Izpolnjevanje zakonskih obveznosti podjetij je temeljna dejavnost družbe Slopak. Zajema prevzem ločeno zbrane odpadne embalaže in drugih vrst odpadkov znotraj posameznih shem, sortiranje in recikliranje oz. predelava. Z recikliranjem se ohranijo naravni viri, predelava pa je praviloma veliko boljša rešitev tudi z vidika energetske učinkovitosti. Zato je recikliranje odpadne embalaže okoljsko bolj prijazna praksa kot je proizvodnja novih proizvodov.

Med pomembnimi poslanstvi družbe Slopak je ozaveščanje širše javnosti o pomenu recikliranja.

Slovenska in evropska zakonodaja proizvajalcem nalaga obveznosti za embalažo, ki jo prvič dajo na slovenski trg, zaradi katerih se morajo vključiti v shemo ravnanja z odpadno embalažo. Sistem proizvajalčeve razširjene odgovornosti predstavlja vrsto predpisanih ukrepov, ki zagotavljajo, da proizvajalci nosijo finančno in organizacijsko odgovornost za ravnanje z odpadno embalažo. Slopak svetuje in pomaga zavezancem pri izpolnitvi njihovih obveznosti, ki jim jih nalaga zakonodaja.

Izločena frakcija/reciklat iz MKOE

V sklopu svojega okoljevarstvenega poslanstva Slopak redno skrbi tudi za javno širjenje informacij o pomenu pravilnega ravnanja z odpadki, tako na različnih dogodkih kot tudi na organiziranih predavanjih in webinarjih. Ozaveščanje javnosti o pomenu zmanjševanja smetenja, pravilnega ločevanja odpadkov in ponovne uporabe, razumejo v Slopaku kot spodbudo trajnostnemu načinu življenja in krožnemu gospodarstvu. Pomembno je, da te informacije dosežejo tako podjetja kot tudi navadne ljudi, zato so na spletni strani podjetja dostopne uporabne informacije tako za podjetja kot tudi za širšo javnost. Z rednim in proaktivnim komuniciranjem Slopak vse pomembne razsežnosti pravilnega ravnanja z odpadki nenehno izpostavlja tudi znotraj kampanj in objav na družbenih omrežjih  FacebookInstagram in LinkedIn.

Poslovanje družbe Slopak je bilo v zadnjih letih zelo uspešno, v prihodnje bo dodaten poudarek tudi na embalaži plastičnih izdelkov za enkratno uporabo. Proizvajalci, ki dajejo prvi na trg plastične izdelke za enkratno uporabo, se morajo od leta 2023 vključiti v skupni načrt. Družba Slopak omogoča vključitev v skupni načrt na hiter in enostaven način.

 

Priporočamo