V času hitrih družbenih in tehnoloških sprememb imajo učitelji eno najpomembnejših vlog, saj so tisti, ki lahko s svojim predanim pedagoškim delom otroke in mladostnike dobro pripravijo na prihodnost, še več, na tak način prihodnost tudi sooblikujejo. Pogosto slišimo, da je učiteljski poklic osebno poslanstvo, in to ni pretiravanje – učitelj mora ob predajanju znanja tudi kot osebnost posedovati etično integriteto, s tem pa odgovornost za strokovno pedagoško delo z mladimi generacijami. Poklic učitelja je v naši družbi že dve stoletji in pol stalnica, slovenski šolski sistem pa v mnogih kazalnikih še vedno velja za enega kakovostnejših.

Kadrovske štipendije

Na ministrstvu za vzgojo in izobraževanje želimo mlade spodbuditi k učiteljskemu poklicu tudi s konkretnejšimi ukrepi. Študentom pedagoških programov ponujamo štipendije na področjih, kjer se trenutno najbolj zaznava potreba po dodatnih učiteljih. To so področja naravoslovja, tehnike, računalništva in posebnih potreb. Za študijsko leto 2024/2025 naj bi prvotno dodelili 100 štipendij, zaradi velikega zanimanja pa jih je bilo razpisanih in dodeljenih kar 300.

Ob štipendijah so za prihajajoče generacije učiteljev spodbudni še drugi ukrepi – ministrstvo sofinancira študijske programe za pridobitev pedagoško-andragoške izobrazbe in šolnine za nadaljnje izobraževanje strokovnih delavcev.

Sejem Informativa

Informacije o učiteljskem poklicu lahko pridobite na sejmu Informativa 2025 na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani 17. in 18. januarja. Na stojnici ministrstva za vzgojo in izobraževanje bodo za pogovor na voljo izkušeni strokovni sodelavci s področja vzgoje in izobraževanja.

Višje plače za učitelje začetnike in prenova učnih načrtov

Za slednje je bilo od leta 2019 skupno namenjenih že okoli 1,16 milijona evra. Omeniti velja tudi že uveljavljeno reformo plačnega sistema v javnem sektorju, ki prinaša dvig plač učiteljem, še posebno tistim, ki v poklic komaj vstopajo. Ob tem preverjamo možnosti za prednostno dodeljevanje neprofitnih stanovanj učiteljem začetnikom, aktivnost, h kateri so samostojno pristopile že nekatere slovenske občine. Prav tako poteka temeljita prenova učnih načrtov, ki bo bolj prilagojena potrebam sodobne družbe. Te posodobitve so ključne za vse udeležence sistema vzgoje in izobraževanja s ciljem, da bomo kot družba bolje opremljeni za izzive prihodnosti. Na tej poti pa bomo še kako potrebovali dobre učitelje. 

Zakaj sem rad učitelj

Učitelj si, ko s strastjo predajaš znanje v razredu, imaš rad svoje področje in ti je znanje vrednota. Iskrice v očeh in spoznanje učencev, da se na napakah učimo in da je znanje pomembnejše od ocen, naredijo delo učitelja zabavno. Najlepše je, ko učencem privzgojiš vrednoto učenja. To je mogoče le ob vzajemnem spoštovanju, ki ga zgradiš z dejanji in ne samo z besedami. Uspeh je, ko ti ob vsakodnevnih nerganjih o nezainteresiranih učencih uspe spodbuditi njihovo zanimanje. Učitelj sem rad, ker imam v prvi vrsti rad te mlade ljudi, življenje in prepletanje najrazličnejših znanj in veščin. Poleg snovi iz učnega načrta in klasičnega pouka matematike lahko z učenci delim znanje slovenščine, zgodovine, tujih jezikov in dogajanja v družbi. Tkanje najrazličnejših vsebin v učni proces je nekaj, kar učence uči, da je življenje večplastno in prepredeno z najrazličnejšimi področji.

 

Nermin Bajramović, učitelj matematike in ravnatelj OŠ Gabrovka - Dole

Priporočamo