Ne moremo več nadzorovati konteksta okoli nas. Ne glede na to, kako učinkovito planiramo, se zdi, da vsak teden znova obrne stvari na glavo. Živimo skozi spremembe, ki so vse hitrejše, večje, nepredvidljive in brez primere. Kljub temu mnoga podjetja v številnih panogah ostajajo vztrajno osredotočena na kratkoročne in srednjeročne zaslužke, kot da poslovni pogoji ostajajo nespremenjeni. Naslednja kriza pa je verjetno tik pred vrati – digitalna in industrijska evolucija, podnebne spremembe, geopolitična negotovost – vse to vidimo že danes. In če želimo ostati uspešni tudi v prihodnje oziroma če želimo drugačne rezultate, je potreben nov pristop.

Nujne spremembe v organizaciji

Za nenehen razvoj so spremembe v organizaciji nujne. In ko se pogovarjamo o digitalnih transformacijah, se moramo zavedati, da te niso same sebi namen. Kupci so tisti prejemniki vrednosti, ki jih podjetja ponujajo. In kupci so tisti, ki s svojo odločitvijo in nakupom vplivajo na uspeh podjetij. Zato je zelo pomembno, da jih razumemo in da se njihovim pričakovanjem prilagodimo. Transformacije pa se posledično nanašajo tudi na to, kako bomo spremenili sebe, kako sodelujemo in se učimo drug od drugega, si zaupamo, gradimo na naših prednostih, znanju in izkušnjah. Kako delujemo, da bomo lahko ponudili kupcem dodano vrednost, ustrezno odgovorili na njihova vprašanja in jim pomagali rešiti njihove dileme.

Covid je spremembe, ki so se začele že pred časom, le še pospešil in okrepil naše eksperimentiranje. Tako smo danes priča štirim makro trendom, ki jih organizacije morajo razumeti. da se lahko ustrezno razvijajo. Izkazalo se je, da »remote in hybrid« bolje vplivata na produktivnost, kot pa smo pričakovali. Povečana pozornost povezovanju znotraj organizacij spreminja tradicionalno strukturo moči v smeri krepitve sodelovanja, vse z namenom doseganje večjih učinkov na trgu. Nov način povezovanja je omogočil inoviranje, prinesel avtomatizacijo različnih procesov in znatno znižanje transakcijskih stroškov; hkrati pa je dokazal, da je vsako podjetje lahko tudi tehnološko. Spremenila pa so se tudi naša pričakovanja v odnosu do dela in družbe, kar mlajše generacije – predvsem milenijci in generacija Z – s svojo aktivnostjo še dodatno spreminjajo.

Vse se začne pri oceni
trenutnega stanja

Da postanemo močnejši in bolj prilagodljivi pa moramo najprej razumeti, da so spremembe potrebne. Kako torej postanemo bolj odporni? Kako odporni ste – finančno, operativno, tehnološko, organizacijsko? Kakšen je vaš sloves in kako ste pozicioniran? Je vaš poslovni model vzdržen? Kako krepite svojo odpornost na strese, ki jih doživljate, in sposobnost zaznavanja tržnih sprememb? Kam vlagate sredstva in kje sklepate kompromise? In tudi – kakšna bo cena, ki jo bo podjetje plačalo, če do potrebnih sprememb ne pride? In kako uspešno bo pri doseganju zastavljenih prioritet brez vpeljave sprememb?

Definirajte, kakšno stopnjo odpornosti potrebujete za prihodnost. Katere grožnje in spremembe lahko na vaše poslovanje najbolj vplivajo? Kje je vaš riziko prevelik? Katere so vaše šibke točke? Ta analiza bo ponudila konkretne scenarije, vezane na vašo panogo, globalne trende in opcije glede na dinamiko sprememb na posameznem trgu. Vaš izbrani scenarij je osnova za okrepitev oziroma zamenjavo pristopa. Pristop zmanjševanja rizika mora nato postati del vašega vsakdanjega dela, ne samo del strategije. Tovrstno razmišljanje bo okrepilo učinke vašega delovanja na trgu. Povečalo bo zmožnost prilaganja vaše organizacije nenehnim spremembam in omogočilo konstantno pretresanje primernih scenarijev skozi razmišljanje in prilagajanje.

Živimo v svetu, ki se je močno spremenil. Ne zapravite torej te priložnosti za vaš razvoj, za razvoj vaše organizacije. Podjetja, ki razumejo pomen odpornosti na dolgi rok, bodo tudi uspešna pri vpeljavi potrebnih sprememb. Nenehno prilagajanje, fleksibilnost scenarijev in inoviranje pa je nuja, če želimo biti uspešni tudi v prihodnje.

Helena Mah je transformacijska vodja in strateška poslovna svetovalka za doseganje večjih doprinosov in učinkov na trgu, Drop of Milk.

Priporočamo