Sedmi Koreografski obrat, kurirani program, ki se v organizaciji Nomad Dance Academy Slovenija osredotoča na premislek umetniških, produkcijskih ter diskurzivnih plasti sodobnoplesne krajine, se bo od ponedeljka do srede pod naslovom Srečanje z Deborah posvetil obravnavi pojma »plesne prakse« skozi različne formate, od delavnice in predavanja do plesnih predstav ter dokumentarnega filma. Osrednja gostja dogodka bo slovita ameriška plesalka, koreografinja in teoretičarka Deborah Hay, pridružili pa se ji bodo še štirje sodelavci iz različnih obdobij njenega ustvarjanja.
Znamenita umetnica, rojena leta 1941, v začetku 60. let prejšnjega stoletja ena izmed ustanoviteljic avantgardnega kolektiva Judson Dance Theater in eno od glavnih imen ameriškega postmodernega plesa, se je v zgodovino med drugim vpisala tudi s svojo plesno prakso, posebno vrsto vsakdanjega raziskovanja lastnega plesnega udejstvovanja, ki ni le nekakšna »priprava na (resno) delo«, temveč samostojno in v sebi sklenjeno delovanje, ki ga je mogoče posredovati (recimo javnosti) v različnih oblikah, od studijskega dela do predstave ali instalacije. Prav tovrstno razumevanje plesne prakse in z njo povezane načine dela ter učinke želi osvetliti tokratni Koreografski obrat – pri tem pa preveriti tudi njeno prisotnost v širšem okolju.
Tako se bo v ponedeljek v Španskih borcih ob 19. uri Deborah Hay predstavila s plesnim solom My choreographed body … revisited (2019), nato pa bo sodelovala še na pogovoru, v katerem se bo francoski koreograf, plesalec in raziskovalec Laurent Pichaud s pomočjo arhivskih gradiv, povezanih z njenim opusom, osredotočil na razne vidike umetničine plesne prakse. V torek se bo Koreografski obrat preselil v Kino Šiška, kjer bo španski plesalec Darío Bardam izvedel svoj enourni plesni solo Seguir moviendo, sledilo pa bo še predavanje ameriškega plesalca ter koreografa Christopherja Romana. V sredo se bo program vrnil v Španske borce, kjer bo najprej na ogled dokumentarni film Deborah Hay not as Deborah Hay (2011) avtorice Ellen Bromberg, zatem pa bo Deborah Hay predstavila še svojo kratko množično koreografijo Exit (1999). Vse tri dni bo v Stari mestni elektrarni dopoldan potekala tudi laboratorijska delavnica, na kateri bo francoska plesalka in koreografka Céline Larrère predstavljala svojo prakso improviziranih solov, ki ustvarjajo plesno skupnost.