71. Ljubljana Festival se tradicionalno začenja s tradicionalnim gala koncertom Poletna noč na Kongresnem trgu, ki ga posvečajo 75. obletnici kantavtorja Tomaža Domicelja ter njegovemu obsežnemu opusu. Simfonični orkester RTV Slovenija, Bog Band RTV Slovenija in Mladinski pevski zbor RTV Slovenija bodo pod taktirko Patrika Grebla poskrbeli za glasbeno podlago, Domicljeve spevne melodije, ki so včasih bluesovsko, včasih romantično, včasih pa punkovsko navdihnjene, pa bo v svojem slogu interpretirala vrsta odličnih slovenskih poustvarjalcev, od Alenke Godec, Alfija Nipiča, Anike Horvat, Gojmirja Lešnjaka Gojca, Nine Pušlar, Nine Strnad, Nine Drašček, Helene Blagne, Tinkare Kovač, Tokaca, do Tomija Megliča.

Kot je v šali povedal Domicelj, na odru ne bo najstarejši, ta primat bo prepustil Alfiju Nipiču, s katerim sta si oder delila že konec šestdesetih, a »nikoli ni zvenel bolje, kot zdaj«, sicer pa bodo na sporedu skladbe, ki jih je ustvaril od sedemdesetih naprej, ko je na sceno prodrl kot kantavtor, do leta 2005. Sam bo zaigral le eno skladbo, eno v duetu, preostale pa bodo, kot že rečeno, izvajali drugi, ki jih bodo preoblekli v nove angažmaje in interpretacije. Koncert bo na Domicljevo povabilo vodila Miša Molk.

Večna kantata

Drugi velik dogodek v začetku festivala bo Carmina Burana v izvedbi mariborskih umetnikov dva dni pozneje v Poletnem gledališču Križanke. Petindvajset magičnih slik s srednjeveškim besedilom iz Benediktbeuerna, ki govori o ljubezni, predajanju in užitkih, pomladi in minljivosti življenja, bodo poustvarili Simfonični orkester in Zbor SNG Maribor, dirigiral bo Simon Krečič, koreografija pa je delo Edwarda Cluga, ki je med drugim dejal, da je v s simboliko pregneteni Orffovi scenski kantati iskal predvsem spontane gibalne impulze, ki bi skozi glasbo gledalca nagovorili nevsiljivo in ga vključili v nenehno vrteč se krog življenja. Clug je Carmino Burano označil za paradnega konja njihove operno-baletne hiše, saj so angažirani vsi hišni ansambli oziroma okrog 140 izvajalcev.

La Fura dels Baus, katalonski gledališki gostje, prihajajo na festival z dvema produkcijama. Biti ali ne biti bo doživela svetovno premiero – gre za kombinacijo interaktivnega gledališča in avdiovizualnih vsebin –, raziskuje pa občutke strahu in nelagodja današnje družbe. Ustvarjalci bodo v produkcijo zaobjeli tudi zvoke okolja, odra, občinstva, ki bodo soustvarili predstavo. Njihova druga predstava je različica Beethovnove Pastoralne simfonije, ki jo je režiser Carlus Padrissa, poimenoval pa Pastoralna za planet; v glasbo je vnesel tudi motive iz del Reiche, Webra, Reitza in Mendelssohna. Gre za nekakšno meditacijo o odnosu med naravo in človekom. Kot pravijo organizatorji, La Fura dels Baus ne reinterpretira sveta, temveč prebuja zavest skozi virtualni svet, projiciran v realnost. Predstave bodo v Križankah 26. in 27. junija ter 29. in 30. junija. Katalonci so s spektaklom Sfera Mundi gostovali že na 66. Ljubljana Festivalu, leto prej pa s predstavo Carmina Burana.

Najdražji muzikal

V začetnih taktih festivala se bo zgodil še en vrhunec, gostovanje Zagrebškega mestnega gledališča Komedija, ki je specializirano za muzikale, na festival pa tokrat prihajajo s svojo najdražjo produkcijo doslej, romantično-fantazijskim muzikalom Lepotica in zver, ki ga je režiral in koreografiral Leo Mujić, glasbeno pa ga vodita Krešimir Batinić in Davor Kelić. Predstava je nastala v sodelovanju z Disneyjem in podjetjem Music Theatre International. Gre za eno prvih pravljic, kjer princ ne osvobodi dekleta, ampak ona njega. V Križankah bodo gostje štiri večere zapored, med 3. in 7. julijem.

Ravnatelj Komedije Miljenko Puljić, tudi violinist, je izpostavil dolgo tradicijo njihovih gostovanj na ljubljanskem festivalu, prvič so prišli že leta 1954. Sicer pa si je predstavo Lepotica in zver v Zagrebu že ogledalo 30.000 ljudi, gostovanje v Ljubljani pa bo njihovo prvo gostovanje s to produkcijo zunaj Hrvaške. »Lepotica« oziroma »Buga« bo Marija Šimić, »Zver« pa Igor Drvenkar, ki ga poznamo tudi iz zasedbe Parni valjak.

Konec junija se bo v okviru festivala odvilo še nekaj dogodkov, med njimi bo Mini teater s svojo uspešnico Kdo se boji Virginie Woolf? v režiji Ivice Buljana gostoval v Križevniški cerkvi, poseben ambient naj bi dal predstavi novo dimenzijo, v produkciji novomeškega Anton Podbevšek Teater pa bo 22. junija premiera predstave Zamaknjenost Lol V. Stein po romanu Marguerite Duras, ki je nastala pod režijsko taktirko Janeza Bergerja, bo pa uprizorjena v Galeriji Božidarja Jakca v Kostanjevici na Krki in je v Ljubljani ne bodo ponovili. 

Priporočamo