Pred dobrim letom je Slovenijo zajela mrzlica pijače Prime, ki jo je podpihoval splet. Spomnimo: za stekleničko napitka so bili mladi pripravljeni odšteti tudi po 10 evrov. Hit je trajal nekaj mesecev, sedaj pa ostanke pijače v trgovinah prodajajo po 30 stotinov, saj je nihče več ne želi kupiti.

Trenutno se podobno dogaja s čokolado. V zadnjih mesecih so družbena omrežja preplavile objave prav posebne čokolade s pistacijo, dubajske čokolade. Lepljive in hrustljave čokoladne ploščice so se najprej pojavile na omrežju tiktok. Uporabniki v številnih objavah preizkušajo novo, posebno čokolado ali pa jo ustvarjajo kar sami. Vse, kar potrebujejo zanjo, je primerna mlečna čokolada, namaz iz pistacije in kadaif – kot las drobni rezanci, namenjeni pripravi tradicionalnih bližnjevzhodnih sladic. Cene že vnaprej pripravljene čokolade so vrtoglave: za 50-gramsko originalno ploščico se gibljejo med 30 in 40 evri.

Ker je ta čokolada postala viralni hit, ni nič čudnega, da se v taki ali drugačni obliki pojavlja tudi na stojnicah evropskih adventnih sejmov. Poleg čokolade so priljubljene tudi različice, denimo palačinke z dubajsko čokolado, na zagrebškem adventnem sejmu so hit​ fritule z dubajsko čokolado. Tudi Ljubljana v tem smislu ne zaostaja, le da pri nas ponujajo vročo dubajsko čokolado, kar pomeni, da v kozarec naložijo kadaif in čokolado ter oboje prelijejo s kremo iz pistacij. Svojo dubajsko čokolado so te teden začeli prodajati tudi v ljubljanskih diskontnih trgovinah. Sicer pa lahko originalno slaščico neposredno iz Dubaja pri nas kupci naročijo v trgovini s hrano z vsega sveta Okusi svet, kjer čokolado ponujajo za 29,99 evra. Gre za čokolado z zlato pistacijo in kunafo in opisujejo jo kot izjemno prestižno ter eksotično slaščico.

Od ideje do globalnega trenda

Originalno dubajsko čokolado so sicer izumili pred tremi leti. Trend je začela 38-letna uporabnica tiktoka, ki zadnjih devet let živi v Dubaju. Lastno blagovno znamko čokolad je ustvarila leta 2021 in sprva je bil to postranski posel, ki pa je kmalu prerasel v vsesplošen trend. »Navdihnila me je nosečniška želja po čokoladi. Želela sem ustvariti nekaj več od zgolj tipične čokoladice,« je za CNN povedala ustanoviteljica podjetja Fix Sarah Hamouda. Dejala je, da si ni predstavljala, da bo njena ideja postala globalen trend.

Pod njeno objavo o čokoladi se tako pojavljajo komentarji ljudi iz krajev vse od Kanade in Argentine do Romunije. »To, kar se dogaja, je noro,« je zapisala. Čeprav mnoge zmoti višja cena čokoladne tablice, Hamoudova pojasnjuje, da je vsaka tablica izdelana ročno. Čokolado njena maloštevilna ekipa tudi ročno poslika.

Pojavljajo se ponaredki

Prodajo je dodatno pospešila vplivnica Maria Vehera, ki je na tiktoku objavila videoposnetek, v katerem preizkuša čokoladno ploščico. Posnetek je dosegel kar 80,7 milijona ogledov. S tem pa so se začeli v javnosti pojavljati tudi številni posnemovalci in ponarejevalci. Podjetje Fix namreč svoje čokoladice prodaja v omejenih količinah in brez pooblaščenih prodajalcev čokoladnih tablic. Dubajska čokolada pa je trenutno sinonim za vse, kar vsebuje čokolado, pistacijo in kadaif. Svoj lonček k trendu je pristavila celo slavna švicarska tovarna čokolade Lindt, ki je te dni začela prodajati svoje ploščice tovrstne čokolade.

Ni znano, kako so izumitelji zaščitili ime »​dubajska čokolada«. V Evropi sicer velja, da ima geografsko oznako lahko le proizvod, ki je zaščiten kot lokalni izdelek, denimo šampanjec po pokrajini Champagne ali prekmurska gibanica kot slaščica, značilna za Prekmurje. A ta dogovor za Združene arabske emirate ne velja. Tako je lahko dubajska čokolada tudi čokolada, katere sestavine v resnici ne prihajajo iz tega mesta.

Spletna stran Food and Wine se je zato posvetila raziskovanju številnih ponaredkov, ki jih ponuja predvsem trgovec Amazon. V svoji raziskavi so ugotovili, da ponarejevalci uporabljajo manj kakovostno čokolado, a jo kljub temu prodajajo po višji ceni. Zato so ocenili, da je za kupce bolje, če trendovsko čokolado poskušajo narediti kar sami doma.

Priporočamo