Navdušenje je nekaj neotipljivega. Francozi pravijo, da ima nekdo »je ne sais quoi«, dobesedno prevedeno »ne vem kaj«, implicirano pa je, da ima pač nekaj. Nekaj pomembnega ali pa »ce petit truc en plus« oziroma tisto nekaj več. Pri Renaultu so stavili, da njihov rafale premore prav to, in mu namenili vlogo paradnega konja. To seveda pomeni, da bo treba denarnico razpreti še nekoliko širše kot sicer. Pomeni pa tudi, da premore največ, kar je to podjetje v tem trenutku sposobno ponuditi. Pa je vse to dovolj za tisto nekaj več?

Renault rafale

Prostora je dovolj, tudi zadaj. Strop je nekoliko nižji zaradi kupejevske oblike, a je zaradi dimenzij avtomobila vseeno dovolj prostora tudi za odrasle.

Rafale v svojem naravnem okolju vsekakor deluje privlačno in pritegne pogled. Dolg je 4,7 metra, spredaj spominja na scenica in australa, od njiju pa se loči po kupejevskem zadku. Privlačen je zlasti v francosko modri barvi. Ker se je pod dizajn avtomobila podpisal Gilles Vidal, ne presenečajo podobnosti s Peugeotovim 408. Vidal je bil namreč pred prihodom k Renaultu del ekipe, ki je zasnovala slednjega. Da je rafale kljub podobnostim s konkurenco res Renaultov avto, je najbolj očitno v notranjosti. Zlasti ni mogoče spregledati volana in vseh ročk, ki štrlijo iz njega. Brisalci, smerniki, ročka samodejnega menjalnika, izrastek z gumbom za menjavanje med nastavitvami avtomobila in ročka za urejanje glasnosti. Vse te ročke znajo biti moteče, ko prvič ali šestič sedeš za volan. Ko pa se navadiš, stvar deluje presneto intuitivno in varno, saj roke pravzaprav nikoli ne zapustijo volana. Tudi sicer je notranjost avtomobila osredotočena na voznika. Multimedijska tablica je usmerjena proti vozniku in pokončne oblike. Že izhodiščno premore Googlove zemljevide, zato povezovanje telefona ni potrebno, je pa mogoče. Tudi za iphone. Potem so tu še majhne podrobnosti, kot so modri filc in šivi v francoskih barvah, ki so zaščitni znak paketov opreme esprit alpine. Iz australa so potegnili naslonjalo za roko na osrednji konzoli, iz scenica pa sredinsko naslonjalo za roke na zadnji klopi, ki premore držalo za pijačo z dodatno funkcijo stojala za tablico. Da podmladek bolje prenese daljše relacije.

Renault rafale

Prostora v avtu z medosno razdaljo 2,74 metra je tudi dovolj. Spredaj tako ali tako, preseneča pa prostornost zadaj. Strop je seveda nekoliko nižji zaradi kupejevske oblike, a je zaradi siceršnjih dimenzij avtomobila vseeno dovolj prostora za odrasle. Prostoren je tudi prtljažnik, ki sprejme 535 oziroma 627 litrov, če prištejemo še prostor pod dvojnim dnom. To je kar razkošno. S podrtimi sedeži pa je v avtu prostora že za 1910 litrov. So pa pri Renaultu prtljažnik izdelali z zelo visokim nakladalnim robom. Kot bi hoteli sporočiti, naj ljudje pod nobenim pogojem ne zamenjajo rafala za avto, ki je namenjen transportu peska, pohištva ali podobnih stvari, ki ti lahko umažejo ali popraskajo notranjost in tudi zunanjost avtomobila. Če je preveč nerodno stvar dvigniti čez rob, potem ne sodi v rafala. Za tisti kovček se boste že potrudili. Imajo pa visoki robovi tudi prednost, saj se špecerija težje strese iz avta, ko odpremo prtljažnik.

535 l pogoltne prtljažnik oziroma 627 litrov, če prištejemo še prostor pod dvojnim dnom.

Ker gre za dolg avto, mestna križišča pa znajo biti tesna, je pri različici esprit alpine serijsko vključen sistem štirikolesnega krmiljenja 4controle advanced. Ta omogoča, da pri nizkih hitrostih obračalni krog avtomobila pade na vsega 10,4 metra, kot bi šlo za malega clia. Stvar res močno izboljša navigiranje po mestu in mestnih parkiriščih, čeprav se je treba navaditi na občutek obračanja s sprednjimi in zadnjimi kolesi. Sistem štirikolesnega krmiljenja pripomore tudi k boljšemu nadzoru avta v ovinkih pri višjih hitrostih. Ko temu dodamo podatek, da avto že v osnovni izvedbi premore sistemsko moč 200 konjev (147 kW) in 350 Nm sistemskega navora, pa kar nekako preseneti, da med vožnjo voznik na temo zmogljivosti ne občuti veliko. K temu prispeva samodejni menjalnik, ki si vzame kar nekaj časa, da konje požene v galop. Ko to občutiš, tudi razumeš, zakaj do stotice potegne šele v 8,9 sekunde. Najvišja hitrost je sicer 180 km/h, medtem ko je bila med testom poraba pri 6,7 litra, kar je za hibrida dokaj veliko.

Renault rafale

Renault je z rafalom želel ponuditi veliko dobrega, stvar pa zapakiral v posrečeno športno obliko. A prav zaradi tega pride do nesporazumov. Kdor tisto nekaj več išče v razburljivosti, bo zgrešil osredotočenost na udobje. Izhodiščna cena rafala je 44.900 evrov, za sicer bogato opremljeno različico esprit alpine pa je treba odšteti že zajetnih 49.280 evrov. 

Renault rafale

       

Priporočamo