Francoska proizvajalca avtomobilov Citroën in DS sta v severnih predelih Francije izdala urgentno opozorilo za 236.900 lastnikov modelov C3 in DS3 (letnik 2008–2013), naj zaradi morebitnih okvarjenih zračnih blazin (airbagov) ne uporabljajo teh avtomobilov. Gre za zračne blazine japonskega proizvajalca Takata, ki so bile v preteklosti že povezane z vsaj 11 smrtnimi primeri v čezmorskih ozemljih Francije in enim smrtnim primerom v francoski metropolitanski regiji, opozarja tamkajšnje pristojno ministrstvo.

Gre za znan problem, povezan s škandalom, ki je pretresel avtomobilsko industrijo. Leta 2014 je bilo objavljeno, da so zračne blazine do tedaj uglednega japonskega proizvajalca Takata lahko nevarne. Zaradi finančnega zloma in številnih tožb je podjetje končalo v stečaju. Številne avtomobilske znamke so v letih po razkritju pomanjkljivosti pri zračnih blazinah hitele z odpoklici vozil.

Nevarni delci

Zračne blazine Takata se lahko namreč ob trku sprostijo premočno oziroma eksplodirajo, delci pa resno poškodujejo potnike. V preteklosti so se s temi težavami že spopadali tudi drugi proizvajalci avtomobilov, kot so Volkswagen, Nissan, BMW in Toyota, ki so morali zaradi te napake v zadnjih letih odpoklicati več milijonov vozil.

Od prve večje akcije, sprožene aprila 2024, so po uradnih podatkih že popravili več kot 400.000 vozil C3 in DS3, med skupno 530.000 prodanimi. Tudi v severni polovici Francije naj bi do letošnjega januarja na večjem delu vozil že opravili menjavo, a je zdaj ukrep iz previdnosti še dodatno zaostren.

Fotografija problematičnega dela izdelovalca Takata.  / Foto: Reuters

Fotografija problematičnega dela izdelovalca Takata. / Foto: Reuters

Nadaljnje valove odpoklicev Stellantis, pod katerega okrilje sodita omenjeni blagovni znamki vozil, napoveduje tudi za severnoevropske države, kot so Nemčija, Avstrija in Švica, vendar vsaj za zdaj ne načrtuje popolne prepovedi vožnje.

Klic na servis

Čeprav se tokratne omejitve, kot izhaja iz poročanja francoskih medijev, nanašajo predvsem na francoske lastnike, bi se morali tudi lastniki drugod po Evropi zavedati pomena pravočasnega preverjanja in menjave morebitnih tveganih delov.

V Sloveniji je sicer število avtomobilov, ki so imajo vgrajene takšne zračne blazine, precej manjše, a je v vsakem primeru priporočljivo, da se vozniki pozanimajo pri pooblaščenih servisih in preverijo, ali je njihovo vozilo vključeno v kakršen koli odpoklic ali predvideno zamenjavo. To ne velja zgolj za Citroën ali DS.

Priporočamo