Golf. Igra, katere korenine, vsaj v moderni obliki, segajo v 15. stoletje, ko so jo začeli igrati na Škotskem, starodavne verzije pa so poznali celo že za časa rimskega cesarstva. Šport, ki je danes priljubljen in razširjen po vsem svetu, saj se z njim po nekaterih podatkih ukvarja okoli 80 milijonov ljudi, na poklicnih turnirjih pa se v njem obrne na desetine milijonov dolarjev. A vsemu naštetemu navkljub vam bo najbolj razširjen spletni brskalnik na svetu, ko boste vanj vpisali besedo golf, med prvimi zadetki ponudil neki drugi golf – avtomobil s točno tem imenom.

Volkswagen golf / Foto: Matjaž Terzič

/ Foto: Matjaž Terzič

Kar niti ni nelogično. Čeprav je dotični golf v primerjavi s sprva opisanim bistveno mlajši in star »šele« dobrega pol stoletja, je med drugim eden najbolj razširjenih avtomobilov po svetu, za toyoto corollo celo drugo najbolje prodajano avtomobilsko ime vseh časov. Je sinonim za »ljudski« avto, ki so ga vzljubile dobesedno vse vrste voznikov. In ne, z golfom kot igro z žogico in palico nima nikakršnih povezav – avtomobil golf je po eni od razlag dobil ime po malce spremenjeni oznaki za Zalivski tok (gulf stream), po drugi pa po istoimenskem konju enega takratnih vodilnih ljudi podjetja Hansa-Joachima Zimmermanna. »Moj konj je bil navdih za golfovo ime, ki predstavlja vrhunskost, eleganco in zanesljivost. Dočakal je 27 let, kar v človeškem smislu pomeni, da je bil star 95 let. Naj ima uspešno in dolgo zgodovino tudi avtomobil golf!« je potrdil ob neki priložnosti, ko je Volkswagnovemu muzeju tudi podaril sliko omenjenega konja. No, golf je dejansko imel uspešno in dolgo zgodovino, četudi bi ga prenehali izdelovati jutri. A brez skrbi – čeprav je njegova dolgoročna usoda zaradi elektrifikacije neznana, se tako hitro še ne bo poslovil.

Eden od razlogov, če ne kar ključni razlog, da je avto lahko tako zelo dolgo uspešen, je zagotovo ta, da pri golfu že 50 let natanko veš, kaj lahko pričakuješ, in natanko to tudi dobiš: zanesljivost, udobje, dobre vozne lastnosti, varnost in varčnost ter za velikost avtomobila dovolj prostora, tako da je bil skozi leta za marsikoga tudi družinski avtomobil. Poleg tega ima prepoznavno obliko, ki se je vseskozi spreminjala ravno toliko, da je šel golf v korak s časom in bil vselej med lepšimi avtomobili, hkrati pa je ostal nezgrešljivo – golf.

Govorica številk

Motor in moč:
1,5-l bencinski, 110 kW/150 KM

Menjalnik:
7-stopenjski samodejni

Pospešek in hitrost:
8,4 s do 100 km/h, 224 km/h

Poraba (tovarna/testna):
5,4/5,6 l bencina na 100 km

Dolžina in prtljažnik:
4,29 metra, 381 litrov

Cena: 33.714 €

Skoraj vse našteto velja tudi za aktualno, že osmo generacijo. Ta je lani doživela prenovo, s katero so poleg oblikovne osvežitve deloma »popravili« tudi tisto, kar so zagrizeni tradicionalisti novemu golfu najglasneje očitali – da se je preveč digitaliziral. Da so šli predaleč in da so zgolj površine, občutljive za dotik, za tipičnega voznika golfa vseeno preveč, so na nek način priznali s tem, ko so vsaj na volanski obroč vrnili klasične gumbe, ki omogočajo boljšo in hitrejšo povratno informacijo. Tudi sami se jih ne bi branili niti na ali ob centralnem zaslonu oziroma če jih že ni, ne bi škodilo, če bi do nekaterih funkcij dostopali hitreje, z manj potezami, ki odvrnejo pogled z vozišča.

Volkswagen golf / Foto: Matjaž Terzič

/ Foto: Matjaž Terzič

No, vse ostalo je tako, kot mora biti – po golfovsko. Kaj s tem mislimo, smo že našteli, dodajmo le še, da je kombinacija motorja (1,5-litrski bencinski) in menjalnika (7-stopenjski samodejni), ki smo jo imeli na testu, optimalna. V vseh pogledih, saj je golfa z njim užitek voziti, ob tem pa je izredno varčen. S ceno dobrih 33 tisočakov sicer ni poceni, a je treba vedeti, da je bil odlično opremljen in je s tega (in še kakšnega) vidika odstopal – s skromnejšo motorizacijo in opremo pa je tudi cena bolj »ljudska«. 

Priporočamo