Pri Zavarovalnici Sava so samo v zadnjem letu podražili zavarovanja za slabih 10 odstotkov, vzrokov za to pa je več. "Osnova za izračun kasko zavarovanja je novonabavna vrednost vozila in v zadnjih letih so se cene novih vozil občutno povišale. Prav tako vplivata na podražitev zavarovanja porast cen rezervnih delov in delovnih ur serviserjev (škodna inflacija) ter splošna inflacija. Poleg tega se povečuje tudi kompleksnost vozil, kar pomeni dražje popravilo ob škodnih primerih, pa tudi vremenske ujme, ki so v zadnjih letih vse pogostejše in povzročijo ogromno škodnih primerov na določenem območju. Vse slednje se odraža v višjih stroških izplačil škod, zaradi česar smo posledično primorani prilagoditi tudi cene zavarovalnih premij," pojasnjujejo na Savi.
Rezervni deli v nebo
Podobne razloge za podražitve nizajo tudi na Zavarovalnici Triglav. "Smo v samem vrhu v Evropi po ceni košarice nadomestnih delov. Ta je v Sloveniji v povprečju narasla za kar 70 odstotkov v zadnjih petih letih. Hkrati se povečuje tudi število delov oziroma kosov, ki so v posameznih zavarovalnih primerih poškodovani ali uničeni, ti deli pa so dražji, kot so bili v preteklosti. Tudi vozila so vedno dražja, opremljena z dražjimi in težje popravljivimi materiali, kot sta aluminij in karbon. Ob tem proizvajalci predpisujejo vse več menjav namesto popravil nadomestnih delov, kar prav tako prinaša bistveno višje stroške popravil," pojasnjujejo na Triglavu in dodajajo: "Povprečna škoda pri zavarovanju splošnega avtomobilskega kaska je v letu 2020 pri osebnih vozilih znašala dobrih 1300 evrov, v letošnjem letu znaša že skoraj 1900 evrov, kar predstavlja okoli 45 odstotno rast." Rast povprečne škode se sicer od znamke do znamke razlikuje, saj se razlikuje tudi cenovna politika prodaje nadomestnih delov.
Za tretjino dražja zavarovanja
Vse navedeno ima seveda za posledico podražitve zavarovalnih polic. Vzemimo primer vozila z 1.6 litrskim motorjem s 118 kilovati, 100.000 prevoženimi kilometri in novonabavno ceno 40.000 evrov. Pri Savi polica polnega kasko zavarovanja, kjer je zajeto vse, za takšne avto danes stane med 1600 in 1800 evri. Pred petimi leti bi bila ta polica precej cenejša, skoraj 30 odstotkov manj bi plačali zanjo. Pri Triglavu bi tako zavarovanje stalo okoli 2.300 evrov, pred petimi leti pa bi bilo 1.800 evrov. Te cene so seveda okvirne in predpostavljajo, da sklenitelj zavarovanja nima oz. ne koristi nobenih paketnih in drugih ugodnosti.
Kar marsikdo ne ve, je, da so cene zavarovanja odvisne tudi od škodnih primerov posameznega voznika v preteklosti, torej ali je bolj rizični voznik, kot tudi teritorialne segmentacije. "Vožnja v velikem mestu je namreč bolj podvržena rizikom kot vožnja na podeželju, daleč od velikih mest in podobno. Cena avtomobilskega zavarovanja tako ni nujno enaka niti za brata dvojčka z enako boniteto in enakim avtom, če eden živi v Ljubljani, drugi pa na primer v Murski Soboti," pojasnjujejo na Zavarovalnici Sava.