Da bi se izognil novi globi Evropske komisije, je Google po poročanju Bloomberga predlagal preglednejšo primerjavo cen izdelkov in storitev, ki jih bo uporabnik iskal prek Googlovega iskalnika. To kaže na vse večji pritisk Evropske unije na velike tehnološke gigante, da zagotovijo bolj pošteno konkurenco na digitalnih trgih.
V skladu z neuradnim predlogom, ki so ga z Bloombergom delili anonimni viri, naj bi se ob iskanju izdelka ali storitve prek iskalnika google pri vrhu strani pojavil poseben okvirček. V tem bi se prikazovale razvrščene ponudbe s spletnih mest podjetij za primerjavo cen. Uporabniki bodo lahko bodisi nadaljevali na spletna mesta Googlovih konkurentov – kot sta Expedia ali Booking.com – bodisi kliknili na posamezne rezultate, da bi prišli na stran hotela ali letalske družbe.
Spletno mesto, ki ga bo Google določil kot »najrelevantnejšega«, bo izpostavljeno. V meniju bodo na voljo še povezave do drugih primerjalnih storitev, vključno z Googlovo lastno. Pri tem ostaja vprašanje, na kakšen način bo Google določal »relevantnost«. Google je že lani poskušal ugoditi Komisiji s spremembami iskanja in uporabnikom v EU omogočil dostop do več povezav do spletnih mest za primerjanje cen. Najnovejša predlagana sprememba bi storitve, ki konkurirajo Googlovim lastnim, postavila na vrh rezultatov.
Med uporabo googla v Sloveniji so prvi rezultati trenutno določeni z globino žepa podjetja, ki je pripravljeno največ plačati za izpostavitev. Da bi prišli do najbolj »relevantnih« rezultatov, ki niso plod (ciljnega) oglaševanja, moramo kar konkretno podrsati po spletni strani navzdol. Če bo edina sprememba novega načina prikaza rezultatov iskanja, da Googlova lastna storitev za primerjavo cen letov, nastanitev in podobnega ne bo na vrhu, temveč razvrščena med ostale oglaševane vsebine, bo koristnost rešitve dokaj omejena.
Google sprememb seveda ne uvaja iz želje po boljši uporabniški izkušnji ali po želji po bolj pravičnem povezovanju ponudnikov storitev s potencialnimi strankami, temveč zaradi zahtev Evropske komisije. Ta je Google marca opozorila, da mu grozi zajetna globa, ker pri iskanju v EU daje prednost svojim storitvam, kot je google leti (Google Flights). Že lani pa je podjetje izgubilo sodbo v zvezi z globo, ki ga je doletela zaradi izločanja konkurenčnih nakupovalnih storitev. Ta globa je znašala kar 2,4 milijarde evrov.
Visoke globe za tehnološke velikane
Ameriški tehnološki velikani so bili v preteklosti že večkrat oglobljeni zaradi kršitev evropske zakonodaje, niso pa vseh glob že plačala. Premožna podjetja imajo namreč sposobne odvetnike, zato se na globe praviloma pritožijo, do njihove uveljavitve pa lahko nato traja mnogo let. Omenjena globa v višini 2,4 milijarde evrov je doslej edina globa, ki jo je plačal Google. To globo je sicer prejel že davnega leta 2017. V kratkem naj bi sodišče razsodilo še o enem primeru zoper Google, ki znaša kar 4,125 milijarde evrov. Lani pa je sodišče Google oprostilo plačila 1,25 milijarde evrov globe.
Meta je za zdaj plačala 2 milijardi evrov, Apple pa 1,8 milijarde evrov. Meta in Apple pa sta prejela tudi že 200 milijonov evrov in 500 milijonov evrov globe zaradi kršitev DMA, vendar globi še nista poravnani, Google pa je zaradi svojih domnevnih kršitev trenutno še v fazi preiskave.
DMA je sicer začel veljati lani in je namenjen preprečevanju zlorab tržne prevlade s strani velikih mednarodnih tehnoloških podjetij. Uredba prepoveduje platformam, da bi dajale prednost lastnim storitvam, in jim preprečuje kombiniranje osebnih podatkov med različnimi storitvami. Globe za kršitve pravil znašajo do 10 odstotkov letne globalne prodaje ali 20 odstotkov za ponavljajoče se kršitve.
Iz Bele hiše zaradi evropskih glob ameriškim tehnološkim podjetjem medtem prihajajo ostre kritike. Tiskovni predstavnik Sveta za nacionalno varnost v Beli hiši je globe po DMA označil za »novo obliko gospodarskega izsiljevanja«.