Ta je zmagala leta 2001 kot predstavnica Estonije v izvedbi Tanela Padarja ter Davea Bentona. Slednji je po poreklu z Arube in temnopolt, zategadelj si je Slakonja pri imitaciji kozmetično potemnil kožo in s tem hote ali nehote izzval obtožbe, da je rasist. Kako in zakaj?
Te obtožbe temeljijo na upoštevanju izročila tako imenovanih »minstrelov« ali trubadurskih veseloiger, ki so bile v ZDA posebej priljubljene do sredine 19. stoletja oziroma do izbruha državljanske vojne. V njih so se belopolti igralci norčevali iz temnopoltih. V prvi vrsti so si barvali obraze v črno, prav tako so si kozmetično poudarjali širino nosov oziroma velikost ustnic, govorili pretirano obliko temnopolte angleščine oziroma ponavljali stereotipe, da so Afroameričani neumni, leni, norčavi, strahopetni, vraževerni, veseli in podobno. Stresali so šale, da črnci namesto »civilizirane« hrane jejo rakune in podobno divjad, da v primeru bolezni pijejo črnilo, da si povrnejo ten, da imajo namesto las volno, da si morajo lase piliti in ne striči, pa tudi, da ne govorijo ampak blejijo. V pesmih so črnce pekli, lovili, kadili, lupili kot krompir obešali kot plakate in še kaj.
Velika uspešnica žanra je bila skladba Jim Crow iz leta 1828, kajti »crow« ali vrana je bilo uveljavljeno slabšalno poimenovanje za temnopolte. Tudi segregacijskim zakonom, ki so jih v južnih državah ZDA uvedli konec 19. stoletja, se je reklo zakoni Jima Crowa. Skladbe se je domislil oziroma jo je izvajal beli glasbenik Thomas Dartmouth, o njeni uspešnosti pa priča podatek, da je bil njen notni zapis prodan v več kot milijon primerkih.
Omenjenim predstavam, ki sicer veljajo za prvo in edinstveno severno ameriško obliko gledališča, se resda pripisuje tudi afirmativno plat. Predvsem po koncu državljanske vojne so v njih začeli nastopati temnopolti, na svoj način so razširile zavest o njihovem obstoju ter obenem predstavljale polje spopada med zagovorniki in nasprotniki suženjstva. Frederick Douglass, najpomembnejši temnopolti aktivist za državljanske pravice v 19. stoletju, je rasistične veseloigre oziroma njihove akterje ob svojem času smelo označil kot »umazane izmečke bele družbe, ki so nam ukradli polt, ki jim jo ne narava odrekla«. Obenem so začele nastajati predstave in gledališča, v katerih so sodelovali dejanski črnci. A osnovna zapuščina prestav je vendarle rasistična.
Nekateri evrovizijski privrženci zahtevajo diskvalifikacijo Slakonje, češ da je kršil evrovizijski kodeks vedenja, ki med drugim prepoveduje »promocijo rasnih stereotipov«.
Dave Benton kot glavni povod za afero se je sicer postavil na stran Slovenca, rekoč: »Z moje strani ni užaljenosti. Klemen je talentiran izvajalec in če bi me imitiral z belim obrazom, ne bi bilo korektno.« V kaj se bo razvila prva afera letošnje popevke, je težko napovedovati, je pa tudi sodeč po lanskoletni pop kulturno bojevniški vnemi in strastnosti, ko ni manjkalo niti fizičnih obračunavanj, jasno, da ni edina.