»Hitrost 30 kilometrov na uro v urbanih središčih je še edina sprejemljiva, da pešec ob trku z avtom preživi,« je prepričan policijski inšpektor Robert Vehovec z Generalne policijske uprave (GPU). Izsledki različnih raziskav to potrjujejo. »Pri povečanju hitrosti s 30 na 50 kilometrov na uro se možnost za nesrečo s smrtnim izidom poveča za kar osem- do devetkrat. Ali drugače povedano: če na kratke razdalje vozimo s povprečno hitrostjo 50 kilometrov na uro namesto 30, na cilj ne pridemo bistveno prej, lahko pa se pot celo konča usodno,« je že večkrat opozorila tudi Simona Felser, direktorica Agencije za varnost prometa (AVP).

Ker je prehitra vožnja še vedno vzrok za okoli 18 odstotkov nesreč, še vedno pa najpogostejši vzrok za tiste s smrtnimi žrtvami, se na agenciji zavzemajo za čim več tako imenovanih con 30, obenem pa opozarjajo na dobre prakse umirjanja prometa. Omejitev na nižjo hitrost v središču mesta izboljša prometno varnost, obenem pa zviša kakovost bivanja v njem. In, za nekatere presenetljivo, ne poveča gneče na cestah, prej obratno.

Članek je dostopen samo za naročnike
Članek je dostopen samo za naročnike
Priporočamo