»Obveščamo vas, da javno podjetje Ljubljanska parkirišča in tržnice ni pošiljatelj teh sporočil, zato pozivamo k previdnosti. Svetujemo, da na takšna sporočila ne odgovarjate in ne klikate morebitnih povezav v njih,« so včeraj opozorili v javnem podjetju. Dodali so, da so pristojne organe že obvestili o lažnih sporočilih.
Danes so zapisano sporočilo popravili. Izkazalo se je, da je vir sumljivih sporočil platforma Eayspark, ki zagotavlja aplikacijo za plačilo parkirnine v Ljubljani in tudi drugod po Sloveniji. Slednji se je namreč pripetila tehnična težava.
»Tehnična težava, ki se je pojavila 1. aprila 2025, je pri nekaterih uporabnikih v Sloveniji samodejno sprožila SMS parkiranje,« nam je sporočil Uroš Maklič, direktor Easypark Slovenija. »Še vedno preiskujemo vzrok napake, zato lahko pride do občasnih motenj SMS storitev, dokler težave ne odpravimo. Uporabniki, ki so bili prizadeti, lahko oddajo zahtevek za povračilo, tako da nas kontaktirajo na pomoc@easypark.net. Opravičujemo se za nevšečnost in se zahvaljujemo za vaše razumevanje.«
V javnem podjetju Ljubljanska parkirišča in tržnice so nam pojasnili, da »s podjetjem Easypark ostajamo v stalnem stiku in skupaj aktivno rešujemo nastalo situacijo. Veseli smo, da tudi v tem primeru nadaljujemo z dobrim sodelovanjem, ki temelji na ažurnosti, odprti komunikaciji in skupnem cilju oziroma pravočasnem in korektnem obveščanju uporabnikov.« Ob tem so dodali, da uporabniki mobilno aplikacijo Easypark lahko še naprej varno in brez težav uporabljajo.
Po sistemski napaki parkiranje SMS v Sloveniji ponovno aktivno
Tehnična težava, ki se je pojavila 1. aprila in zaradi katere je bilo parkiranje SMS samodejno sproženo za nekatere uporabnike EasyPark v Sloveniji, je bila odpravljena. Tekom poglobljenega pregleda so bile storitve SMS v Sloveniji začasno onemogočene, vendar je težava zdaj rešena in storitve ponovno delujejo.
EasyPark je potrdil, da ni šlo za varnostni vdor, temveč za težavo, ki je povezana z notranjo nadgradnjo sistema. Vsem uporabnikom, ki so bili nepravilno zaračunani stroški, bodo sredstva povrnjena. Vsi uporabniki, ki so se znašli v tej situaciji, lahko stopijo v stik s podjetjem na elektronskem naslovu pomoc@easypark.net.
"Radi bi se zahvalili vsem za potrpljenje in razumevanje, medtem ko smo reševali nedavne težave z upravljanjem parkiranj preko sporočil SMS v Sloveniji," pravi direktor EasyPark Slovenija Uroš Maklič in dodaja: "Težava je zdaj odpravljena in naše storitve SMS ponovno delujejo. Napaka je vplivala izključno na storitve SMS, medtem ko je upravljanje parkiranj in polnjenje električnih vozil v aplikaciji EasyPark ves čas delovalo nemoteno."
Lani lažne QR kode na parkomatih
Čeprav se je tokrat izkazalo, da gre za tehnično napako, so se v preteklosti že dogajali poskusi goljufij. Novembra lani so Ljubljanska parkirišča in tržnice opozarjale na nalepke s kodo QR, ki so se pojavile na nekaterih parkomatih na območju prestolnice. Prek teh kod QR naj bi bilo mogoče plačati parkirnino, toda šlo je za goljufijo.
»Do sedaj neznani storilci so na parkomate Javnega podjetja Ljubljanska parkirišča in tržnice namestili nalepke s kodami QR kot možno obliko plačila parkirnine s skeniranjem kode in nadaljnjim plačilom preko spletne strani, na katero je vodila povezava iz kode QR. Spletna stran vsebuje obrazec, ki zahteva vnos podatkov o bančni kartici, tako pridobljeni podatki pa so bili v nadaljevanju predmet zlorab oziroma goljufij,« so novembra sporočili z ljubljanske policijske uprave. Po odkritju te goljufije so Ljubljanska parkirišča in tržnice odstranila lažne nalepke s parkomatov.
V javnem podjetju so nam zagotovili, da lažnih QR kod v zadnjem času niso več opazili, niti niso prejeli nobenih prijav, ki bi kazale na ponovno pojavljanje tovrstnih zlorab uporabnikov parkomatov.
Na prevare prek lažnih kod QR, prek SMS-sporočil ali e-pošte opozarja tudi družba Easypark. Za uporabnike so pripravili navodila, kako prepoznati morebitne prevare pri plačilu parkirnin in kako se jim izogniti.