Javno podjetje Voka Snaga se je s podizvajalcem lotilo prenove lesenega mostička, ki območje Koseškega bajerja povezuje z Žabjo ulico, so sporočili z mestne občine Ljubljana (MOL). Vrednost del so ocenili na 49.000 evrov brez davka na dodano vrednost, gradbena dela pa se bodo izvajala predvidoma štirinajst dni, so sporočili z MOL. Opozorili so, da bo v tem času prehod čez most nekoliko oviran, a vseeno mogoč. »Obiskovalce prosimo, da upoštevajo delno zaporo površin in delovišče, ki se bo sproti prilagajalo dejanskemu poteku del,« so sporočili z občine in uporabnike površin prosili še, naj bodo pri prečkanju mosta previdni in naj ustrezno prilagodijo hitrost.
Na MOL so povedali, da je načrt obnove pripravil arhitekt Miha Kajzelj. Delavci bodo v okviru prenove očistili kovinsko ograjo in podolgovate lesene klopi, v celoti bodo zamenjali površino podnic in njihovo podkonstrukcijo. Na most bodo namestili nove macesnove podnice, te bodo položene v smeri potoka Mostec oziroma pravokotno na pot pešca oziroma kolesarja.
Doslej so bile podnice nameščene vzporedno s smerjo hoje oziroma vožnje kolesarjev, zaradi česar je bilo kar precej pripomb. Ljubljanska kolesarska mreža je recimo lani občino pozvala, naj »prednostno odpravi nevarnosti, ob tem pa naj se pri prenovi najde druga rešitev, kot so vožnji vzporedne lesene letvice. Te so nevarne za kolesa z ožjimi gumami, hkrati pa v vremensko manj ugodnih razmerah lahko zelo drsijo.
Če bi želeli ohraniti leseno podobo, je rešitev, ki so varne/varnejše za uporabnike, mnogo.« Občina je na svoji spletni strani zagotovila, da bo prenovljeni most izboljšal dostop do Koseškega bajerja in povečal varnost uporabnikov.
Občani več let opozarjali na dotrajane in drseče deske
Da so bile dotrajane deske nevarne tako za pešce kot tudi kolesarje, so tudi občani že več let opozarjali na portalu za pobude meščanov. Ena izmed teh sega v avgust leta 2018. Občan, ki je skoraj padel na podnicah mostička, je zapisal, da so lesene deske sicer lepe, »vendar so v vlažnem vremenu zelo spolzke in nevarne«. Pobude o sanaciji podnic oziroma o tem, da po njih drsi tako pešcem in tekačem kot tudi kolesarjem, so se vrstile tudi v naslednjih letih. Pozneje so občani začeli opozarjati, da so nekatere deske na mostu preperele in so se udrle. Nevarnost za poškodbe uporabnikov je tako bila še večja. Ko je imel most lani že na več mestih luknje, je občina sicer naročila sanacijo. Na poškodovane dela mosta so namestili deske, a so bile te nekoliko višje od preostanka mosta, zato so se manj pozorni pešci ob njih spotikali.
Poleg lesenih klopi so bila ob omenjenem mostu postavljena tudi debla, ki se prav tako uporabljajo kot klopi. Po pojasnilih občine so ta debla zapora za avtomobilski promet, hkrati pa so tudi krajinski motiv, saj simbolizirajo povezavo gozda na vzhodni in zahodni strani. Omenjene klopi oziroma dotrajana debla nameravajo v sklopu tokratne prenove zamenjati. In sicer jih nameravajo zamenjati z deblom hrasta, ki je bil februarja letos posekan v Krajinskem parku Tivoli, Rožnik in Šišenski hrib. Omenjeni hrast je bil nagnjen čez Podrožniško pot in je zato pomenil grožnjo mimoidočim, so pojasnili na občini. »S tem, ko bomo les ponovno uporabili za mestno opremo, udejanjamo načela krožnega gospodarstva in izkazujemo spoštljiv odnos tako do narave kot mestnega prostora,« so zagotovili na občini, kjer so še poudarili, da gradbena dela ne bodo posegala v strugo potoka Mostec, ki je habitat več zavarovanih živalskih vrst.