Direkcija za infrastrukturo je v sklopu projekta nadgradnje glavne ljubljanske železniške postaje star železniški nadvoz čez Dunajsko cesto zamenjala z novim in večjim nadvozom. Stari je imel štiri tire, na sedanjem jih je pet, vendar so na direkciji pojasnili, da je prostor še za šesti tir, ki ga bodo namestili po izvedbi dvotirnosti gorenjske proge. Čeprav vlaki že od sredine lanskega decembra lahko uporabljajo tire na novem nadvozu, pa konzorcij izvajalcev, ki ga sestavljajo CGP, SŽ – Železniško gradbeno podjetje Ljubljana, GH holding in Gorenjska gradbena družba, še ni zaključil vseh pogodbeno dogovorjenih nalog.
Iz aneksa, ki ga je direkcija s konzorcijem gradbincev sicer podpisala že sredi lanskega decembra, a je bil javno objavljen šele minuli teden, je razvidno, da je bil rok za dokončanje pogodbenih obveznosti podaljšan do 1. junija letos. Podaljšanje je potrebno zaradi spremembe projekta, saj je bila šele po podpisu pogodbe v projekt vključena tudi ureditev odvodnjavanja, da na Dunajski cesti pod nadvozom v času močnejših nalivov ne bi več zastajala voda.
V poglobitev in ureditev odvodnjavanja sočasno
Na direkciji za infrastrukturo so nam pred časom povedali, da je Mestna občina Ljubljana zadolžena za projektiranje odvodnjavanja in pridobitev potrebnega gradbenega dovoljenja. Vlogo za izdajo gradbenega dovoljenja je občina že oddala na Upravno enoto Ljubljana. Kot kaže, je do odločitve za ureditev odvodnjavanja v podvozu prišlo zato, ker mora direkcija za infrastrukturo zaradi novega železniškega nadvoza nekoliko poglobiti ta del Dunajske ceste. Pojasnili so, da bo Dunajsko cesto na najnižjem delu treba poglobiti za okoli 45 centimetrov. Ker bodo izvajalci torej že zaradi poglobitve morali razkopati ta cestni odsek, se je očitno zdelo smiselno hkrati odpraviti še težave, ki nastajajo ob močnejših nalivih. Poglobitev in odvodnjavanje bosta izvedena sočasno, izvajalec pa bo na obeh straneh Dunajske ceste moral še ponovno urediti površine za pešce in kolesarje.
Na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet so pojasnili, kako bo v prihodnje urejeno odvajanje vode v podvozu: »Na območju podvoza je predvidena gradnja nove kanalizacije, kjer se bo meteorna voda z voznih površin ločila od meteorne vode s pohodnih površin. Meteorna voda s pohodnih površin bo ponikala na območju kolesarske steze, medtem ko bo meteorna voda z voznih površin v ponikanje speljana preko črpališča, lovilca mineralnega olja in rastlinske čistilne naprave.«
Ker odvodnjavanje v podvozu ni bilo predmet pogodbe med direkcijo in konzorcijem izvajalcev, je že sedaj jasno, da bo potreben še en aneks, ki bo povišal pogodbeno vrednost. V pogodbi, ki je bila sklenjena marca 2023, je bila dovoljena vrednost 40,6 milijona evrov z davkom. Za koliko se bo povišala pogodbena vrednost, še ni jasno. Bo pa strošek urejanja odvodnjavanja pokrila direkcija, saj so na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet dejali, da občinski proračun za ta gradbena dela ne bo prispeval denarja.
Ko se bo konzorcij izvajalcev lotil poglobitve in odvodnjavanja, bodo potrebne zapore dela Dunajske ceste med Vilharjevo cesto in Trgom Osvobodilne fronte, so potrdili na občini in na direkciji za infrastrukturo. Šlo naj bi za delne zapore, ki jih bo konzorcij izvajalcev moral uskladiti z občino, so dodali na direkciji.
Obsežna gradbena dela bodo še precejšen izziv
V sklopu nadgradnje celotnega območja Železniške postaje Ljubljana, ki med drugim vključuje tudi gradnjo nove postajne dvorane nad tiri in razširitev Vilharjevega podhoda, se po naročilu direkcije izvajajo obsežna gradbena dela. Ker ta projekt vključuje tudi preureditev peronske in tirne infrastrukture, so nekateri tiri na območju postaje začasno ukinjeni oziroma skrajšani. Na Slovenskih železnicah so pojasnili, da je zaradi manjšega števila prevoznih tirov in peronov ter krajših tirov zmanjšana prepustnost Železniške postaje Ljubljana.
»Kljub obsežnim delom smo vozni red potniških vlakov uspeli vzpostaviti tako, da uspešno prepeljemo vse potnike, kar nam je omogočila tudi izgradnja dveh začasnih peronov,« so o situaciji dejali na Slovenskih železnicah. Začasni peron 91 je urejen ob kolesarnici pri stopnišču v Vilharjev podhod, v neposredni bližini parkirišča ob Masarykovi cesti. Začasni peron 92 pa je urejen v bližini železniškega nadvoza nad Dunajsko cesto, potniki pridejo do njega s pločnika ob Dunajski cesti. Kako dolgo do trajala trenutna ureditev z začasnim peronom 92, je odvisno od poteka del, a na Slovenskih železnicah pričakujejo, da bo tako do predvidoma sredine septembra.
»V prihodnjih mesecih nas čaka še kar precej izzivov, saj se v prihodnje načrtujejo še obsežnejša dela na Železniški postaji Ljubljana. Nekateri evropski prevozniki ob delih odpovedujejo vlake, naš cilj pa je potnikom zagotavljati čim več povezav s trajnostnim javnim prevozom. Število potnikov, prepeljanih z vlakom, narašča kljub obsežnim delom na infrastrukturi, kar jasno kaže, da potniki želijo in seveda tudi potrebujejo te povezave,« so povedali na Slovenskih železnicah.