Kranj. Da je most čez Savo v slabem stanju in potreben celovite obnove, so na Mestni občini Kranj (MOK) ugotovili ob projektiranju kolesarske povezave 7 – od Železniške postaje Kranj do Zlatega polja, z rekonstrukcijo državnega križišča pri postaji. Potem ko so morali večkrat ponoviti razpis za izvajalca rekonstrukcije mostu na Ljubljanski cesti, jim je uspelo v tretje pogodbo podpisati s kranjskim podjetjem Saning. S pripravljalnimi deli na mostu so začeli lani jeseni, medtem ko se bo glavnina del začela v torek, 31. januarja, ko bodo most zaprli za ves promet, kolesarje in pešce.
»Izvajalec del bo začel z mostu odstranjevati asfalt, robnike, drogove javne razsvetljave, prometno signalizacijo in drugo. Sledila bo izdelava visečega odra, pri čemer večina opravil poteka pod mostom, kar bo trajalo predvidoma en mesec. Čeprav bodo delavci v tej fazi opravljali delo pod mostom, in ne na njem, je prečkanje mostu prepovedano,« so poudarili na MOK. Dodali so, da bo most zaprt vse do novembra, zaradi pričakovanega povečanja prometa na Savski cesti pa bodo na sosednjem mostu pri Planiki uvedli enosmerni promet, medtem ko bo prehod za pešce in kolesarje prepovedan v obe smeri.
Arhitekturni elementi starega Petrovega mostu
»Veseli me, da se v torek začenja glavnina del pri obnovi mostu, za kar smo si zelo prizadevali tako zaradi zagotavljanja prometne varnosti kot zaradi posodobitve ter ureditve pešpoti in kolesarske steze. Prav tako sem zadovoljen, da smo uspeli za stroške izvedbe pridobiti sredstva sofinanciranja,« je zadovoljen kranjski župan Matjaž Rakovec. Kot je pojasnil, bo izvedba del sicer za nekaj časa prinesla spremembo ustaljene poti za prečkanje Save in najkrajšega dostopa do železniške postaje, vendar verjame, da bodo pešci, kolesarji in vozniki to obremenitev sprejeli s potrpežljivostjo. »Po obnovi in prenovi bomo za dolgo obdobje vsi zadovoljni, da imamo varen most čez Savo,« poudarja Rakovec.
Kot pojasnjujejo na kranjski občini, bo obnovljeni most, čigar investicija bo znašala slabe tri milijone evrov, enakih dimenzij kot sedanji in bo imel enostransko dvosmerno kolesarsko pot. Javno razsvetljavo bodo namestili ob strani mostu, da ne bo posegala v površine za pešce, zamenjali in obnovili bodo tudi komunalno infrastrukturo, ki poteka znotraj mostu. »Nova bo tudi celotna ograja, ki bo podobna tisti ob prvotni izgradnji mostu: nov most bo namreč imel arhitekturne elemente starega Petrovega mostu, ki je bil porušen v drugi svetovni vojni,« so dodali na MOK. Glede prevozov do železniške postaje (postajališče Kranj kolodvor) in z nje občanom in obiskovalcem Kranja svetujejo uporabo avtobusov mestnega potniškega prometa ali medkrajevnih avtobusov družbe Arriva: »Vozni redi bodo usklajeni z voznimi redi vlakov v jutranji in zgodnji popoldanski konici, medtem ko bodo prevozi na progah 1 in 15, ki povezujeta železniško postajo in bivalno naselje Planina, zagotovljeni s 15-minutnim intervalom v dnevih šolskega pouka in s polurnim intervalom med šolskimi počitnicami.« Z Železniške postaje Kranj in do nje se je mogoče odpeljati tudi s kolesi iz sistema KRsKOLESOM.