Na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet ter v javnem podjetju Voka Snaga pričakujejo, da bo tako imenovani vodovodni most, ki Ljubljanico prečka v bližini sotočja Ljubljanice in Iške, prevozen v sredini letošnjega junija. »Izgradnja vodovodnega mostu in rekonstrukcija vodovoda sta v zaključni fazi. Treba je urediti le še dostopne poti, brežine mostu, izvesti obremenilni test mostu in nekatere meritve, dokončati dela na elektrokabelski kanalizaciji ter pripraviti dokumentacijo za tehnični pregled,« so navedli na občini.

Gradnja novega mosta zamuja. Družba CGP, ki je z Mestno občino Ljubljana in javnim podjetjem Voka Snaga sklenila gradbeni pogodbi v skupni višini skoraj 4,1 milijona evrov (z davkom), bi po prvotnem načrtu dela morala zaključiti že lani poleti. Toda naročnika sta z aneksoma rok podaljšala do konca letošnjega aprila.

Padavine delale preglavice
pri gradnji

»Zamude so nastajale zaradi slabih vremenskih razmer. Dela se izvajajo na sotočju rek Iška in Ljubljanica in zaradi velike količine padavin je bilo delovišče večkrat poplavljeno. Posledično je bilo treba dela zaustaviti za daljše časovno obdobje. Pri rekonstrukciji vodovoda, ki je na globini približno dva metra, so dodaten čas zahtevale razmere zaradi visoke podtalnice in specifičnosti barjanskega terena. Za nadaljevanje del je bilo tako večkrat potrebno čakanje, da je voda v obeh rekah upadla in posledično tudi podtalnica,« so pojasnili na občini in v javnem podjetju. Z nobenim od sklenjenih aneksov pa ni prišlo do povišanja pogodbene vrednosti. Na občini in Voka Snagi so zatrdili, da od CGP doslej niso prejeli nobenega zahtevka za podražitev.

Sta pa gradnja novega mosta in sočasna rekonstrukcija vodovoda dražji, kot so na občini sprva pričakovali. Leta 2020 so ocenjevali, da bodo za ta projekt odšteli okoli 1,1 milijona evrov. Na občini so leta 2022 pojasnili, da je bilo več vzrokov za to, da je vrednost projekta narasla. Dejali so, da je podražitev posledica povečanja obsega del na vodovodu in spremembe konstrukcije mostu, da je k višji ceni prispevala tudi rast cen materiala v gradbeništvu. Takrat so na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet razložili, da so po vnovičnem pregledu mostne konstrukcije vodovoda Ljubljana–Brest ugotovili, da je jeklena palična konstrukcija v slabem stanju. Ker bi bila prenova konstrukcije neracionalna, njen trikotni prerez pa ni bil optimalen za prehajanje pešcev in kolesarjev prek mosta, so projektanti iz biroja Medprostor zasnovali novo jekleno konstrukcijo s kvadratnim prerezom. 

Priporočamo