Kakovost odnosov je pomembna kategorija poslovnega uspeha; čeravno je nevidna, pa iz ozadja kroji podstat za rast in napredek. Zato potrebuje sistematični pristop. To je ključno sporočilo raziskave Zlata nit, v kateri je v 18 letih vprašalnik izpolnjevalo 119.887 zaposlenih. Dobri odnosi se splačajo – po načelu: »Poskrbite za svoje ljudi in ti bodo poskrbeli za vaš posel.« Podjetja, ki kakovost odnosov merijo, krepijo svojo konkurenčno prednost tako pri kupcih izdelkov oziroma storitev kot na trgu talentov.
Kdor stopi naprej, stopa dlje
»Urad RS za makroekonomske analize in razvoj v svojih poročilih in priporočilih izpostavlja potrebo po krepitvi privlačnosti Slovenije za talente. Footloose index revije The Economist denimo Slovenije med 25 najprivlačnejšimi destinacijami za diplomirance sploh ne omenja. Finalisti za zaposlovalca leta v izboru Zlata nit so voditeljska podjetja, ki odsevajo odličnost in Slovenijo postavljajo na mednarodni zemljevid. Na podatkih utemeljeno dokazujejo, da s svojo kulturo in uspehi na trgu omogočajo rast in razvoj talentov,« je pojasnila mag. Edita Krajnović, vodja metodologije Zlata niti, edinstvenega medijsko-raziskovalnega projekta. Pod taktirko Dnevnika Zlata nit namreč zasleduje kakovost odnosa med zaposlenimi in podjetjem na več ravneh. Metodologija temelji na kvantitativnih in kvalitativnih analizah, kjer sodelujoča podjetja prek vprašalnikov in študij sodobnega voditeljstva ponujajo vpogled v svoje organizacijske strukture in razvoj.
Berite zgodbe najboljših
Vse, kar podjetje vlaga v odnose in zavzetost ljudi navznoter, se zelo hitro odraža na rezultatih na trgu. Tega se še kako dobro zavedajo podjetja, ki so se prijavila v izbor Zlate niti. Takih je bilo 49, od tega deset velikih, preostalo so mala in srednje velika, dve podjetji sodelujeta v izboru že od samega začetka, tri pa so se prijavila prvič. Na vprašalnik o kakovosti odnosov je odgovorilo 4188 zaposlenih, 700 (16,8 odstotka) jih je na anketo odgovarjalo v pisni obliki, 3488 (83,2 odstotka) pa elektronsko po spletu.
Pomena neotipljivih dejavnikov se še posebej zaveda dvaindvajseterica, ki se je prebila v finale. »Letos je finalistov prvič skupaj kar 22 – v kategoriji srednje velikih podjetij je tokrat osem podjetij. Razlike med dvema podjetjema so vsebinsko zanemarljive in zato presoja, da vsebina prevlada nad formo,« pojasni mag. Krajnovićeva. Finalisti v skupini velikih podjetij so A1 Slovenija, Atlantic Droga Kolinska, Automatic servis, Gen-I, LPP fashion, modne blagovne znamke, RLS merilna tehnika in Zavarovalnica Sava. Med srednje velikimi podjetji so med finalisti (letos izjemoma v finalu sodeluje osem podjetij, saj so bile razlike majhne) Agilcon, Četrta pot, Lotrič Meroslovje, Lumentum, Outbrain, Plastika Skaza, RCM, Špica International. Med malimi podjetji pa so se med finalno sedmerico umestila podjetja Intera (lanski prejemnik priznanja), i-Vent, Point out, Skaza IP, Smart money solutions, Tu-val ter Zeus davki in računovodstvo.
Vsak petek do konca izbora Zlata nit, do 28. marca, bomo v rubriki Zaposlitve in kariera predstavljali njihove zgodbe. Zaradi nepredvidljivih tržnih razmer so podjetja zadržana pri preverjanju kakovosti odnosov v organizaciji. Zato je toliko pomembneje izpostaviti samozavestna podjetja, ki te bojazni nimajo.