Več pacientov Zdravstvenega doma Ljubljana nas je opozorilo, da so imeli v zadnjih tednih preglavice pri navezovanju stika s tamkajšnjimi ambulantami. V nekaterih primerih se je zatikalo pri uporabi portala, v drugih niso mogli priklicati ambulant. Posameznike je presenetilo tudi odzivanje zdravstvenega doma na neodgovorjene klice bolnikov, saj so povratni klici prihajali z neznanih številk. Nekateri so šele naknadno izvedeli, da so bile njihove zagate povezane s posodabljanjem telefonije v zdravstvenem domu.
Prosijo za čimprejšnje vračanje klicev
V ljubljanskem zdravstvenem domu so paciente v torek prek spletne strani obvestili, da prehajajo na nov sistem telefonije, ki za klicanje v mobilna omrežja uporablja GSM-vmesnike. »To pomeni, da boste pacienti prejeli klice ZD Ljubljana z različnih mobilnih številk, ki niso telefonske številke ambulant. Če boste klic vrnili še isti dan, vas bo sistem prevezal v pravo ambulanto. Prosimo vas, da neodgovorjeni klic čim prej vrnete,« so jim sporočili. O prehodu na nov sistem so v zadnjih tednih že obveščali v primeru posameznih enot, v enoti Moste - Polje pa so na začetku meseca opazili motnje pri delovanju telefonskega omrežja, je razvidno s spletne strani zdravstvenega doma. Pacientom so takrat svetovali, naj v primeru nujnega stanja in morebitnih težav s telefonsko dostopnostjo v zdravstveni dom pridejo osebno.
Prehod na tako imenovano IP-telefonijo bo končan ta teden, so nam sporočili iz Zdravstvenega doma Ljubljana. Občasne težave, ki jih ni mogoče predvideti vnaprej, sicer pričakujejo še do konca prihodnjega tedna. »Način naročanja na preglede se ne spreminja, tako ostajajo vsi štirje načini – osebno, elektronsko, telefonsko in pisno,« so še poudarili. Pri svojem portalu za paciente po drugi strani ne zaznavajo težav, ki bi se ponavljale. »V minulem mesecu je prišlo do največ dveurnega izpada zaradi tehničnih težav zunaj Zdravstvenega doma Ljubljana,« so pristavili.
Učinkoviti tudi klicni centri
Ali se v ambulantah na njihovem območju oglašajo na telefonske klice, so to pomlad preverjali na ljubljanski enoti Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS). »Pri nekaterih ambulantah smo zaznali slabšo odzivnost,« so nam pojasnili. Na tiste ambulante, s katerimi niso mogli ustrezno navezati stika, so opozorili tudi vodstvo ljubljanskega zdravstvenega doma.
Pritožb, da ambulante niso dosegljive po telefonu, je trenutno sicer bistveno manj kot v preteklosti, opažajo na ZZZS. V ambulantah, kjer je osebje še vedno težko priklicati, imajo včasih zastarelo telefonijo, ki ne omogoča povratnih klicev. Takšno dogajanje je lahko povezano tudi s kadrovskimi in organizacijskimi težavami, ocenjujejo na ZZZS. Med rešitvami, ki so se že izkazale za učinkovite, pa so poleg prenove telefonije in kadrovskih okrepitev tudi klicni centri, so spomnili.
Da marsikje ne zagotavljajo vseh predpisanih možnosti naročanja, so s pomočjo klicev v ambulante družinske medicine konec leta 2022 ugotovili pri zagovorniku načela enakosti Mihu Lobniku. Razširjene pomanjkljivosti je kasneje odkril še zdravstveni inšpektorat, na težave bolnikov pri navezovanju stika z ambulantami pa so opozarjali tudi zastopniki pacientovih pravic.
Tehnične težave, kakršne se pojavljajo pri posodabljanju telefonije, prebivalci večinoma sprejmejo z razumevanjem, opaža ljubljanska zastopnica pacientovih pravic Duša Hlade Zore. Pritožbe glede slabe dosegljivosti tako večinoma letijo na tiste ambulante, v katere bolniki večkrat kličejo zaman. V zadnjem obdobju so to izkusili pacienti nekaterih manjših zdravstvenih domov in posamičnih koncesionarjev, ki so se obrnili na zastopnico. »Ponekod v osnovnem zdravstvu so se stvari bistveno izboljšale, ponekod pa se pritožbe zaradi nedosegljivosti ambulant ponavljajo,« opaža Duša Hlade Zore. Nekateri prebivalci niso vešči uporabe računalnika oziroma portalov za naročanje, je še opozorila, zato je smiselno dosledno zagotavljati tudi stike po telefonu.