Na “turobno ponedeljkovo dopoldne” je Aleš Hočevar na telefon prejel alarm s sporočilom, da je kontrola zračnega prometa izgubila stik z letalom nad Veliko planino. Potrdil je, da se bo iskalni akciji pridružil, nato pa hitro preveril spletne kamere na Veliki planini.

"Mislil sem, da ne delujejo, potem pa sem ugotovil, da je megla tako gosta, da se nič ne vidi. Na poti iz službe kličem domov in naročim termovko čaja. Doma se pripravim na dež in mraz ter se odpravim na postajo," je zapisal v objavi na spletni strani Gorske reševalne službe Kamnik.

Foto: GRS Kamnik

Foto: GRS Kamnik

Po zboru na postaji so se odpravili proti gondoli, na Šimnovcu pa so jih pričakali reševalci in gasilci. Štirje so se podali od Zelenega roba proti planini Konjščica, kjer je bila pot ledena, močno je pihalo in deževalo, vidljivost pa je bila slaba. Hočevar se je na poti spraševal, kako bodo v takšnem vremenu sploh lahko našli strmoglavljeno letalo.

Na poti so srečali ekipo gasilcev, ki je že preiskala del terena in čakala na nadaljnja navodila. 

"Medtem me pokliče Janez in dogovorimo se, da se vsi gorski reševalci čez pol ure dobimo na Konjščici. Ravno prav – do tja je deset minut hoje, vmes pa še preiščemo jugozahodni del poti proti koordinatam," je zapisal. Nahajali so se v bližini bivše lovske koče, ki je zdaj v lasti Fakultete za strojništvo iz Ljubljane, kjer je zaposlen.

Foto: GRS Kamnik

Foto: GRS Kamnik

Foto: GRS Kamnik

Foto: GRS Kamnik

"Grem še do koče pogledat, ali je vse v redu," je dejal kolegom reševalcem. Ko pa se ji je približal, je zagledal nekaj polomljenih desk. Sprva je pomislil, da je sneg polomil skodle, nato pa je sledil šok – koča je bila presekana na pol, letala pa nikjer. 

Poklical je še ostale reševalce, gasilce in policiste, da se mu pridružijo pri koči. Začeli so preiskovati teren, a letala niso našli. Kot je povedal, so nato razširili iskanje v okolici koče, v domnevni smeri letala, a tudi to iskanje ni obrodilo sadov. Šele ko so se že drugič vrnili do hiše, so s z uporabo termovizijske kamere v objektu zaznali toplotno telo, za katero se je kasneje izkazalo, da je motor letala.

"Hiša je nestabilna in nevarna. Počakali smo na kriminaliste, da so prevzeli kraj nesreče, nato smo se vrnili domov. Hišo so naslednji dan stabilizirali gasilci, šele nato se je začelo izkopavanje ostankov. Kmalu zatem so našli tudi posmrtne ostanke pogrešanega pilota," je na koncu zapisal Hočevar in dodal, da je za reševalne službe zadeva zaključena, a preiskovalce čaka še veliko dela. 

Priporočamo