Na Hrvaškem se krepi gibanje bojkotiranja trgovin. K bojkotu trgovin so državljane ponovno pozvali prek skupine na facebooku Halo, inspektore, ki jo je ustvaril Evropski center potrošnikov za izvrstnost (ECIP). Vzrok bojkota so visoke cene v trgovinah. V petek, 24. januarja, so izvedli prvi splošni bojkot, na katerega so se državljani množično odzvali. Nekateri so nakupe opravili v slovenskih obmejnih mestih, kjer so zaznali povečane nakupe, medtem ko so hrvaške trgovine samevale. Poleg splošnega bojkota 31. januarja sta se v četrtek začela tudi tedenski bojkot trgovskih verig Lidl, Eurospin in DM ter bojkot kokakole, ustekleničene vode in detergenta.
Po čokolado in kruh
Hrvati so se po nakupih tako kot pretekli konec tedna tudi tokrat odpravili čez mejo, na primer v Brežice. Parkirišča pred trgovinami so že v petek zapolnili avtomobili s hrvaškimi registrskimi tablicami, v trgovinah pa je bilo mogoče slišati več hrvaščine kot običajno. Še večji naval pričakujejo v soboto. Čeprav ni več zapovedanega bojkota, je ob koncih tedna v Brežicah vse več hrvaških kupcev.
»Z ženo sva pozitivno presenečena nad cenami izdelkov. Za poln voziček sva tukaj odštela samo 70 evrov, medtem ko bi na Hrvaškem za enako količino izdelkov plačala od 120 do 130 evrov,« je zadovoljno povedal Branko Prančić z Jastrebarskega. Ob tem je iz žepa potegnil dolg račun za različna živila in osnovne potrebščine. »Za 400 gramov jedilne čokolade sva tukaj zapravila okoli dva evra. Na Hrvaškem pa za manj kot pet evrov ne dobiš niti 300-gramske jedilne čokolade,« je pokazal. Čeprav nista nakupila samo izdelkov s popustom, je bila razlika, ki sta jo prihranila, očitna.
Zadnje dni je sicer zaradi bojkota trgovin število hrvaških kupcev v Sloveniji vidno naraslo, nekateri pa tukaj nakupujejo že dalj časa. »Ker imam od doma do Brežic samo dvajset minut vožnje, prihajam sem opravljat nakupe že več kot deset let,« je povedalIz Hrvaške pa posamezniki niso prišli zgolj z namenom nakupovanja v hipermarketih in trgovinah. Več kupcev so zaznali tudi v pekarni Dan in noč. »Prvi večji val hrvaških kupcev se je pojavil že, ko so prevzeli evro, vendar se je ta kmalu umiril. Z bojkotom se je val ponovil še v večjem številu,« je povedala prodajalka v pekarni. Največ strank so imeli v petek minuli teden okoli sedmih zvečer. »Zmanjkale so nam vse zaloge vnaprej pečenega kruha, zato sta dva peka prišla v službo in sproti pekla kruh,« je na vprašanje o pripravah na novi val kupcev odgovorila prodajalka.
Trgovine čez mejo prazne
Povsem drugače pa je bilo v hrvaškem mestu Samobor, kjer so bili parkirišča kot tudi trgovine prazni. Lidl, ki ga sicer tako kot Eurospin in DM bojkotirajo še vse do srede, je imel le nekaj kupcev. »Čeprav podpiram bojkot, sem opravil nakup, ker sem se znašel v takšni situaciji. S hčerko se ravno vračava od zdravnika in si je zaželela krof. Bolnemu otroku ne morem reči ne, otrok je zame še vedno na prvem mestu,« je razlog za nakup kljub bojkotu pojasnil eden od kupcev, ki iz osebnih razlogov ni želel biti imenovan.
Prodajalna Konzum je bila v primerjavi z Lidlom komaj opazno polnejša. Kupcev naj bi bilo sicer nekoliko več kot prejšnji teden, še vedno pa zgolj peščica. »Grozljivo je, kako cene naraščajo, praktično vsak dan so drugačne cene. Detergenti so se podražili, hrana je predraga, predvsem sladkarije. Sama jih sicer ne kupujem, jih pa najverjetneje družine z otroki,« je pojasnila gospa, ki je odšla v trgovino iz zdravstvenih razlogov. »Kupila sem le najnujnejše,« je dodala.