Koncert Marka Perkovića Thompsona na zagrebškem hipodromu, za katerega so prodali rekordnih pol milijona vstopnic, je med tamkajšnjimi ponudniki nastanitev povzročil epidemijo pohlepa. Na spletni platformi Booking.com sta bila v petek zjutraj za peti julij prosta le še dva odstotka vseh razpoložljivih prenočišč, cene pa so poskočile do absurdnih višav. Skromno, skoraj puščavniško prenočišče za dve osebi, kot so ga označili kolegi iz Slobodne Dalmacije, ponujajo za 350 evrov, cena za najdražji apartma pa je dosegla slabih 2000 evrov. Stanovanje v Gajnicah – precej oddaljeno od hipodroma – so oglaševali za 1700 evrov na noč.

Za primerjavo: v tednu po koncertu je mogoče v Zagrebu spet prenočiti že za 70 evrov.

Odpovedi zaradi “počene cevi”

A težava ni le v cenah, temveč predvsem v tem, da lastniki množično odpovedujejo že dolgo potrjene rezervacije, sklenjene še pred razglasitvijo koncerta. Gostje so ostali brez nastanitve, pogosto brez pojasnila.

V veliki zasebni Facebook skupini »Črna lista najemnikov apartmajev in gostov«, namenjeni izmenjavi izkušenj z najemom, se je pojavilo več zgodb o teh praksah. Eno je delilo dekle iz Dalmacije, ki je že pred časom rezerviralo apartma za svoje starše: »S sestro sva že pred dvema mesecema rezervirali apartma. Včeraj so naju brez obrazložitve obvestili, da je rezervacija odpovedana. Glede na koncert 5. julija je jasno, da so apartma znova oddali – po precej višji ceni. Mislim, da je to moralno dno. Če že odpoveš, povej razlog. Aroganca in pohlep nekaterih je naravnost šokanten.«

Gostiteljica, s katero je navezala stik, ji je suho odvrnila, da lahko s svojim stanovanjem počne, kar želi, nato pa ji celo zagrozila s prijavo policiji, ko ji je nesojena najemnica zagrozila, da bo zgodbo delila v javnosti.

Podobno izkušnjo je imela še ena uporabnica skupine, ki je že januarja rezervirala garsonjero za teden dni. Lastnica je odpoved utemeljila s “počeno cevjo” v hiši, a so se isti termini že naslednji dan znova pojavili na spletu – z izjemo 5. in 6. julija, ki sta bila zasedena. “Očitno je našla nekoga, ki je bil pripravljen za ti dve noči plačati več, kot bi sicer zaslužila v celem tednu,” je zapisala razočarana najemnica.

Gostje so nemočni, Booking pa brez alternative

V komentarjih so številni uporabniki predlagali, naj se prevarani obrnejo neposredno na Booking.com, saj naj bi v takih primerih platforma poskrbela za nadomestno nastanitev po podobni ceni. A kaj, ko takih kapacitet preprosto ni več.

Dogajanje je sprožilo val kritik na račun nepreglednosti najemniških platform in pohlepa lastnikov. Čeprav imajo ti sicer pravico do spremembe pogojev, se mnogim zdi njihovo ravnanje neetično.

Priporočamo