Veliko pozornosti namenjate vključevanju zaposlenih v strateške procese in odločanje. Kako se ta praksa kaže pri kulturi sodelovanja in občutku pripadnosti v podjetju?

Pot do pravilne strateške odločitve je pogosto precej kompleksna, a lahko si jo precej olajšamo, če k razmišljanju povabimo sodelavce z relevantnimi znanji, izkušnjami ali drugačnimi pogledi. Izhajamo iz domneve, da ima vsak kakšen košček sestavljanke – šele ko damo vse na kup, lahko vidimo širšo sliko in se pravilno odločimo. Sodelovanje tako postane ključni del kulture in tudi pripadnost ekipi oziroma podjetju je večja, če lahko posamezniki dejavno sodelujejo pri oblikovanju strategije.

Vaše podjetje je izvozno izjemno močno, obenem pa zelo odprto in življenjsko do svojih zaposlenih. Kako vam uspe ohranjati ravnotežje med visokotehnološkim razvojem in človeško dimenzijo vodenja?

Umetna inteligenca še ni tako pametna, da bi naše izdelke razvijala namesto nas … Z drugimi besedami, še vedno smo ljudje tisti, ki kreiramo, zato ustrezno vodenje ostaja izjemno pomembno. Trudimo se zagotavljati dobro delovno okolje, saj verjamemo, da nam bo s tem uspelo privabiti in obdržati najboljše sodelavce, da bodo radi prišli v službo in nam pomagali reševati izzive, s katerimi se srečujemo.

Umetna inteligenca še ni tako pametna, da bi naše izdelke razvijala namesto nas … Z drugimi besedami, še vedno smo ljudje tisti, ki kreiramo, zato ustrezno vodenje ostaja izjemno pomembno.

Spodbujate rast in razvoj zaposlenih – tudi prek cone udobja. Zakaj menite, da je varno okolje za učenje na napakah danes ena ključnih konkurenčnih prednosti?

Naše poslovno okolje je zelo dinamično in od nas pogosto zahteva hitro prilagajanje spremembam. Interno lahko to za sodelavce pomeni drugo področje ali pa drugačen način dela, ki ga (še) nismo vajeni. Neizogibno je, da se pri tem poveča verjetnost za napake, a na to gledamo kot na del prilagajanja spremembam in del rasti. Pomembno je, da nas strah pred napako ne paralizira – v nasprotnem primeru bomo z odločitvijo preveč odlašali, se ji izogibali ali pa se poskušali kako drugače izogniti neizogibnemu. Kdor se tega ne zaveda, bo že od začetka deloval z nižjo učinkovitostjo in bo manj konkurenčen.

Bolje se je sicer učiti na napakah drugih. Če dobro pogledamo, je izkušenj iz drugih podjetij oziroma iz podobnih situacij (na našo srečo) kar precej. Seveda imamo tudi mi za sabo napake, na katerih se lahko drugi marsikaj naučijo … Vseeno se trudimo, da napako razumemo v globino, se iz nje nekaj naučimo in je v prihodnje ne ponovimo.

Katere so tihe prakse v podjetju, ki jih zaposleni najpogosteje prepoznajo kot razlog, da ostajajo – pa morda navzven niso takoj opazne?

Težko bi rekel, da imamo kako prav posebno tiho prakso. Morda bi lahko kot eno od prednosti navedel močno vlogo vodij srednje ravni. V podjetju namreč načrtno in strateško vlagamo v njihov razvoj in jih spodbujamo, da so ne le vodje, temveč tudi mentorji in podporniki svojih ekip. Prav njihova sposobnost, da prisluhnejo, usmerjajo in vzpostavljajo vzajemno zaupanje, ustvarja okolje, v katerem se zaposleni počutijo vključene in cenjene. Tako varno okolje spodbuja pogum in z njim inovativne rešitve. Ko k temu dodamo še veliko razumevanja za učenje na napakah, dejstvo, da ima RLS ta hip prijavljenih več kot dvajset patentov, ni nič nenavadno. Poleg tega aktivno skrbimo za odprto in dvosmerno komunikacijo. Ta ni le formalnost, temveč stalna praksa, da predlogom, pobudam in opozorilom srednjega vodstva prisluhnemo ter se nanje konstruktivno odzovemo. Naši vodstveni dnevi so ena od poti, kako skupaj oblikujemo rešitve in krepimo kulturo sodelovanja. Tako z rastjo podjetja ohranjamo izvorno kulturo podjetja, tisto pristno noto v odnosih.

Navsezadnje nam dolgoletna uspešna praksa potrjuje, da se občutek pripadnosti in visoka stopnja angažiranosti največkrat razvijeta prek majhnih, vsakodnevnih dejanj – spoštovanje, priznanje za dobro opravljeno delo in spodbujanje razvoja, tako strokovnega kot osebnega. To je tisto, kar našim zaposlenim daje občutek stabilnosti, varnosti in – zelo pomembno – priložnosti za rast, tudi če te prakse navzven niso vedno vidne.

Kako se kot podjetje pripravljate na prihodnost v geopolitično vse bolj razdeljenem svetu? Kaj vam v tem kontekstu pomeni odgovorno poslovanje?

V zadnjem času opažamo dva pomembna vpliva geopolitičnih sprememb na naše delovanje.

Prvi je omejitev poslovanja z določenimi državami, ki jo je uvedel naš zakonodajalec, denimo z Rusijo. V takih primerih skušamo prekinitev poslovanja nadomestiti z razvojem posla in dobaviteljskih verig na drugih geografskih trgih. Z drugimi besedami, velika razpršenost pomeni odgovornejše poslovanje z vidika tovrstnih tveganj.

Drugi primer je ščitenje lokalnih proizvajalcev z različnimi oblikami preferenčne obravnave, denimo s carinami. Pri tem so nam v veliko pomoč naprednost, kakovost in specifičnost naših izdelkov, zaščitena intelektualna lastnina oziroma dejstvo, da preproste (lokalne) alternative včasih sploh ni. Pogosto naš izdelek v celoti prilagodimo željam stranke in v takih primerih ne glede na geopolitične razmere stranke želijo, da jim še naprej dobavljamo.

Konkurenca se je v minulih letih nedvomno okrepila in to se bo zagotovo še nadaljevalo, a verjamemo v naše znanje in spodobnost, zato sem prepričan, da bomo na ključnih področjih ostali vodilni.

Kako bi opisali podjetniški duh vašega podjetja danes? Kako se je ta z leti razvijal in kaj ostaja stalnica? Če bi morali podjetje v nekaj stavkih opisati bodočemu sodelavcu, ki vas še ne pozna – kaj bi rekli?

Naš podjetniški duh in ambicije ostajajo – še vedno razvijamo tehnologije in izdelke, pridobivamo nove stranke ter se širimo na nove trge. Včasih je med sodelavci zaznati frustracijo, ker imamo več idej in projektov, kot jih kratkoročno lahko uresničimo, a v resnici je to dobro znamen​je – skrbeti bi nas moralo, če bi kdaj ta pritok usahnil oziroma bi pri nas ali pri strankah začelo zmanjkovati domišljije. Zdaj smo veliko podjetje in moramo kakšne stvari bolje premisliti oziroma jih bolj strukturirano izpeljati, a vseeno sledimo načelu praktičnosti in učinkovitosti.

Nekomu, ki nas ne pozna, bi težko na kratko opisal vse posebnosti našega posla, mogoče najlažje s prispodobo, da je občutek bolj podoben vožnji relija kot limuzine. Vse se dogaja hitro, vsake toliko te malo premetava, je pa precej zanimiveje in zabavneje. 

Utemeljitve komisije

Vključujoče vodenje, visoko zaupanje in razvojna kultura RLS ustvarjajo okolje, v katerem zaposleni niso le sodelavci, temveč soustvarjalci. Visoka kakovost odnosov in ocena priporočenosti zaposlovalca (eNPS) se v RLS vpenja v visoko nadpovprečne rezultate in dodano vrednost prek 100.000 evrov na zaposlenega.

Značilno za RLS je, da kljub agilnosti in naprednim praksam nekatere spremembe raje dodobra premislijo, integrirajo z zamikom, a se potem izkažejo za trpežnejše. Prenos vodenja iz prve generacije na drugo so izvedli zgledno. Kombinirajo ga z vključevanjem srednjega vodstva v strateška vprašanja. Razumevajoč dinamiko tehnološkega razvoja
so ustanovili ekipo za jedrne raziskave in razvoj ter drugo ekipo za agilno prilagajanje izdelkov potrebam strank.

RLS, ki je zgled, kako v tehnološki in poslovni vrhunskosti ne izgubiti občutka za ljudi in odnose, je komisija izbrala za zaposlovalca leta v kategoriji velikih podjetij v letu 2024.

Priporočamo