Slik Sandija Červeka ni moč umestiti v prevladujoče umetnostne tokove in usmeritve ali jih povezati z aktualnimi likovnimi skupinami in slogovnimi težnjami. Ko jih gledamo, ugotovimo, da preprosto so, bivajo skozi logiko lastnega nastajanja, generiranja form v barvni materiji, njeni haptičnosti in vizualni določenosti, onstran vsakršne naracije, simbolnosti in vnaprejšnje pomenskosti. Nesmiselno bi bilo iskati vzporednice s Červekovim načinom dela v gestualnih praksah informela ali v ekspresivnem avtomatizmu slikarjev newyorške šole, saj gledalčevo pozornost pritegnejo predvsem posegi v črnino, v snovnost barve, v kateri se v natančno premišljenih razmerjih združujejo sledi potez v vlogi integrirane risbe, ki ne ločuje asociativnih obrisov, ampak generira specifične optične učinke, ki se z menjavo kotov gledanja percepcijsko spreminjajo. Z drugimi besedami, Červek gradi svoj lastni, neevklidski prostor in primora gledalca, da med drsenjem pogleda skozenj lovi ravnotežje, ki se mu nenehno izmika, in to toliko bolj, ker nima otipljivega referenta izven slikovne ploskve.

Razstavljena dela zaznamuje novost, interpolacija modre barve v prevladujočo črnino. Foto: Galerija Novak
Iz črnine v modrino
Po osamosvojitvi se je v Sloveniji razbohotilo precej umetniških šol, akademij in fakultet, posledica česar pa je hiperprodukcija umetnikov (ter zlasti »umetnikov«). Samo v Zvezi društev slovenskih likovnih umetnikov bo kmalu tisoč članov, a v tej množici je morda dvajset (če smo zelo tolerantni, trideset) takih, ki jim je vredno slediti in se poglobiti v njihovo delo. Med te izjeme nesporno spada slikar Sandi Červek (rojen leta 1960 v Murski Soboti, diplomiral leta 1985 pri prof. Gustavu Gnamušu na ljubljanski ALUO, leta 2021 prejel nagrado Prešernovega sklada), ki trenutno razstavlja v Galeriji Novak v Ljubljani (do 12. aprila).