»Opažamo nadaljevanje trenda, ki se je pojavil lani. Podjetja so zadržana, da preverjajo kakovost odnosov v organizaciji. Med razlogi, ki jih navajajo, so prilagajanja števila zaposlenih, vpliv sprememb na vzdušje in nepredvidljivost tržnih razmer. Zato je toliko pomembneje obsijati in nagraditi samozavestna podjetja, ki teh bojazni nimajo, torej organizacije in vodstva, ki kakovost odnosov merijo tudi v zahtevnejših časih,« poudarja mag. Edita Krajnović, vodja metodologije Zlate niti.
Ta edinstveni Dnevnikov medijski raziskovalni projekt že osemnajst let na zvezdniški oder postavlja podjetja, ki v doseganju poslovne odličnosti stavijo na kakovostne odnose. Vrednost projekta je v tem, da spremlja, vrednoti in medijsko izpostavlja primere dobrih praks. Lani so slavnostni razglasitvi najboljših zaposlovalcev v ljubljanskem Lutkovnem gledališču priznanje prejela podjetja Sportradar, Agilcon in Intera. Izbor temelji na raziskavi, ki je po številu vključenih najbolj reprezentativna raziskava rasti in razvoja zaposlenih v Sloveniji. V 18 letih je bilo izpolnjenih več kot 115.000 anketnih vprašalnikov.Sistematična skrb za kakovostne odnose se obrestuje
Izsledki so ne le Sloveniji, temveč tudi svetu predstavili in potrdili, da odnosi v podjetju pomembno vplivajo na višjo donosnost in dodano vrednost. Letos se je v izbor prijavilo 49 podjetij, ki se potegujejo za naziv najboljšega zaposlovalca v treh kategorijah: mala, srednje velika in velika podjetja. Med prijavljenimi je največ malih podjetij (do 50 zaposlenih), in sicer 18, srednje velikih (do 250 zaposlenih) je 21 in deset velikih. Takšna struktura prijav je zrcalo strukture slovenskega gospodarstva, v katerem močno prevladujejo prav mala in srednje velika podjetja. Razveseljuje tudi, da so med prijavljenimi trije novinci, dve podjetji pa v izboru Zlata nit sodelujeta vseh 18 let, to sta Četrta pot in BDO Revizija. Več kot deset let sodeluje 19 podjetij. To so podjetja, ki redno in sistematično skrbijo za kakovostne odnose med zaposlenimi.
»Podatki iz raziskav Zlate niti kažejo, da si s tem krepijo svoj konkurenčni položaj in prvenstvo na obeh trgih: pri kupcih izdelkov oziroma storitev in na trgu talentov. Upoštevajoč podatke raziskave konkurenčnosti IMD, ki za Slovenijo kaže nezavidljivo sliko poslovne neučinkovitosti in poročil Umarja, je upravljanje odnosov oziroma neotipljivih dejavnikov produktivnosti še toliko bolj vitalno. Ob tem je prednost Zlate niti kot vitkega, a hkrati zanesljivega orodja, da zaposlenim reševanje vprašalnika vzame le približno deset minut,« mag. Edita Krajnović, vodja metodologije Zlate niti.
Podjetja lahko v projektu sodelujejo poleg izbira najboljših zaposlovalcev tudi na natečaju Zlata praksa, ki je nastal na pobudo Dnevnika, ob sodelovanju ekonomskih (EF) in kadrovskih strokovnjakov (FDV in FF) Univerze v Ljubljani. Natečaj za zlate prakse je odprt do 28. februarja. Sodelovanje je brezplačno.