Hrup je glavni uničevalec produktivnosti v slovenskih podjetjih, je razvidno iz raziskave, ki so jo med 973 zaposlenimi iz več kot 60 podjetij izvedli v podjetju Studio LIST. Izvajalci raziskave so zapisali, da je skoraj 40 odstotkov zaposlenih kot največjo oviro pri delu izpostavilo hrup v pisarnah. Pogovori med sodelavci, stalni telefonski klici, hrup iz naprav in zunanjosti ter druge motnje povzročajo težave z osredotočenostjo, podaljšujejo čas izvajanja nalog in povečujejo število napak.

Hrup je večja ovira kot slabi odnosi

»V podjetju za zmanjšanje hrupa uporabljamo kakovostne in tišje modele naprav ter skrbimo za redno vzdrževanje opreme. V bolj odprtih prostorih so nameščene pregrade, odmev v prostoru pa zmanjšujejo tudi tekstilne talne obloge. Sodelavci imajo za izvajanje sestankov na voljo več sejnih sob, za uporabo teh pa so določena jasna pravila, da med njimi ni motečih dejavnikov,« je na vprašanje, kako se v njihovem podjetju spopadajo s hrupom, odgovoril Maks Hebl, predsednik uprave družbe Gen-I, finalista Zlate niti med velikimi podjetji.

Maks Hebl, predsednik uprave družbe Gen-I:

Maks Hebl, Gen-I

Eno od ključnih področij, ki vplivajo na produktivnost zaposlenih, je zavzetost. V sklopu projekta merjenja zavzetosti vsaka ekipa pripravi konkreten akcijski načrt z navedenimi aktivnostmi za ohranjanje oziroma povišanje zavzetosti. Na podlagi tega vsaka ekipa sama poskrbi, da uvede tiste spremembe, ki jih ekipa prepozna kot najučinkovitejše.

V podjetju Lumentum se zavedajo, da kakovost delovnega okolja neposredno vpliva na produktivnost in zadovoljstvo zaposlenih. Spodbujajo okolje, ki omogoča osredotočeno delo, sodelovanje in inovativnost. »Ustvarjamo delovne prostore, ki podpirajo fleksibilnost, pri tem kombiniramo odprte prostore za sodelovanje in tihe cone za osredotočeno delo. Zavedamo se, da je hrup ena največjih motenj pri delu, zato smo uvedli več rešitev za zmanjšanje motečih dejavnikov: med drugim akustične panele in zvočno izolacijo, ki zmanjšujejo hrup v skupnih prostorih, sejne sobe za individualno delo in sestanke, kjer lahko zaposleni v miru opravljajo osredotočeno delo, slušalke z aktivnim zmanjšanjem hrupa, poleg tega je prostorska razporeditev v odprtih pisarnah zasnovana tako, da je med mizami dovolj prostora. Zaposleni se ne pritožujejo nad hrupom, saj so ravno prav oddaljeni od bližnjih sodelavcev, da jih ti ne motijo preveč pri delu,« je svojo skrb za zaposlene predstavil direktor Lumentuma v Sloveniji Gregor Arsič, finalista Zlate niti med srednjimi podjetji.

Gregor Arsič, direktor Lumentuma v Sloveniji:

Gregor Arsič, Lumentum

V zadnjem obdobju smo uvedli več ključnih sprememb, ki so imele pozitiven vpliv na učinkovitost in zavzetost zaposlenih. Ena izmed najpomembnejših sprememb je bila uvedba novih vrednot. Na podlagi teh vrednot smo nato oblikovali tako imenovane leadership anchors​, ki vodjem in zaposlenim dajejo jasne smernice glede pričakovanega vedenja, odločanja in sodelovanja.

Raziskava je torej pokazala, da nenehen hrup v pisarnah močno vpliva na produktivnost, zaradi česar zaposleni iščejo tišje prostore, lastne pisarne ali možnost dela od doma. Med ključnimi dejavniki produktivnosti so zaposleni poleg hrupa izpostavili tudi druge okoliščine v prostorih. Presenetljivo je, da slabi odnosi in neučinkovito vodenje niso na vrhu seznama največjih ovir za produktivnost – prevladujejo fizične razmere, kot so mir, optimalne temperature, dobro prezračevanje in naravna svetloba, ki neposredno vplivajo na počutje ter zdravje.

Lumentum, Ustvarjamo delovne prostore, ki podpirajo fleksibilnost, pri tem kombiniramo odprte prostore za sodelovanje in tihe cone za osredotočeno delo.

V Lumentumu ustvarjajo delovne prostore, ki podpirajo fleksibilnost, pri tem kombinirajo odprte prostore za sodelovanje in tihe cone za osredotočeno delo. F arhiv Lumentuma

Za podjetja, ki želijo pritegniti najboljšo delovno silo, le visoka plača ni več dovolj – ključne so tudi odlične delovne razmere.

Podjetje RCM, tudi finalist Zlate niti med srednje velikimi podjetji, deluje na šestih strateško izbranih lokacijah po Sloveniji. V okviru svoje poslovne strategije si prizadeva za lastništvo poslovnih prostorov, če je to izvedljivo. Kljub temu je podjetje zagotovilo vsa potrebna dovoljenja za izvedbo naložb v energetsko učinkovitost, vključno z ogrevanjem, hlajenjem, razsvetljavo in prilagoditvami razporeditve prostorov. »Poleg tega so delovni prostori opremljeni s pohištvom po meri, vključno z dvižnimi mizami, kar zagotavlja ergonomske in sodobne delovne razmere.

Dejan Sušnik, generalni direktor RCM

Dejan Sušnik, RCM

Naše izkušnje kažejo, da je ključ do zadovoljnih in zavzetih zaposlenih kombinacija stabilnosti ter kakovostnih medsebojnih odnosov. V podjetju RCM zagotavljamo visoko stopnjo finančne varnosti, kar potrjuje dejstvo, da je 95,3 odstotka vseh pogodb o zaposlitvi sklenjenih za nedoločen čas.

Razporeditev prostorov je prilagojena potrebam posameznih delovnih skupin – nekatere enote delujejo v odprtem pisarniškem konceptu, medtem ko druge dajejo prednost individualnim pisarnam. Podjetje aktivno spodbuja sodelovanje in konstruktivne predloge zaposlenih za izboljšanje delovnega okolja. Poleg sodobnih pisarniških prostorov podjetje upravlja tudi najsodobnejše carinsko skladišče,« je povedal generalni direktor RCM Dejan Sušnik in dodal, da se je v poslovnih enotah, kjer so zaposleni sprva izrazili željo po odprtih pisarnah, kasneje izkazalo, da takšno okolje ne ustreza vsem, zato so omogočili prehod na individualne pisarne, prilagojene potrebam posameznikov.

RCM, Podjetje aktivno spodbuja sodelovanje in konstruktivne predloge zaposlenih za izboljšanje delovnega okolja. Poleg sodobnih pisarniških prostorov podjetje upravlja tudi najsodobnejše carinsko skladišče,«

Podjetje RCM, finalist Zlate niti med srednjimi podjetji, aktivno spodbuja sodelovanje in konstruktivne predloge zaposlenih za izboljšanje delovnega okolja. Poleg sodobnih pisarniških prostorov podjetje upravlja tudi najsodobnejše carinsko skladišče. F arhiv RCM

V Gen-I so opazili, da odprte pisarne spodbujajo sodelovanje in večjo povezanost med zaposlenimi, saj omogočajo lažjo izmenjavo informacij, deljenje idej in sproščeno komunikacijo, kar prispeva k boljši dinamiki ekipe. »Ker je pri nas veliko timskega dela, odprti koncept omogoča hitrejši pretok informacij in učinkovitejše reševanje izzivov. Zavedamo se, da zaposleni v določenih situacijah potrebujejo več miru in osredotočenosti, zato omogočamo uporabo sejnih sob ter možnost dela od doma,« je pojasnil Hebl. Tudi v Lumentumu odprte pisarne omogočajo večjo povezanost in sodelovanje: »Vendar se zavedamo, da niso idealne za vsako nalogo. Zato zagotavljamo kombinacijo odprtih prostorov in tihih sob oziroma sejne sobe različnih velikosti, da lahko zaposleni izberejo delovno okolje, ki jim najbolj ustreza. Poleg tega omogočamo tudi delo od doma, kar zaposlenim dodatno poveča fleksibilnost pri izbiri optimalnega delovnega okolja,« pravi Arsič.

Geni-i zlata nit

V Gen-I so opazili, da odprte pisarne spodbujajo sodelovanje in večjo povezanost med zaposlenimi, saj omogočajo lažjo izmenjavo informacij, deljenje idej in sproščeno komunikacijo, kar prispeva k boljši dinamiki ekipe. Foto: arhiv Gen-I

Plača ni več edini motivacijski dejavnik za delo

Zaposleni so v raziskavi zelo redko navedli plačo kot glavni motivacijski dejavnik za večjo produktivnost. Čeprav denar ostaja pomemben, ni več edini dejavnik, ki vpliva na zagnanost in produktivnost zaposlenih. Ključno vlogo igra tudi kakovost delovnih razmer. Za podjetja, ki želijo pritegniti najboljšo delovno silo, le visoka plača ni več dovolj – ključne so tudi odlične delovne razmere. Vlaganje v prostorske rešitve za osredotočeno delo, ergonomijo in kakovostne fizične okoliščine predstavlja pomembno naložbo v produktivnost ter zadovoljstvo zaposlenih. Rezultati vlaganja so jasni: manj stresa, večja učinkovitost zaposlenih in posledično boljši poslovni rezultati.

Priporočamo